Toon posts:

aantal vraagjes over high-end game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo ik ben van plan een game systeem samen te stellen, maar zit nog met een paar vragen.

1. Ik lees hier en daar dat een RAID0 opstelling meer performance biedt. Is dat ook van toepassing in games? Of merk je er daar verder maar weinig van.

2. Dualchannel geheugen, is dat ook van invloed op de performance in games?

3. Dan nog een vraag over aanschaf videokaart. Ik speel games alleen in een resolutie van 1024x768x32. Nooit hoger. Nou zag ik dat asus de GeForce 6800 GT in een 128 mb en 256 mb versie biedt. Nou vraag ik me af of het nuttig is meer geld uit te geven voor die 256 mb versie, aangezien ik toch nooit in hoge resoluties speel?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
1. RAID0 zorgt voor snellere laadtijden als ik me niet vergis, dus ook voor spellen zal dit leuk zijn.

2. Dualchannel geheugen geeft meer bandbreedte tussen de processor en het geheugen. Als je dus een spel hebt wat veel van je PC's geheugen gebruik maakt, zul je waarschijnlijk wel een verschil merken.

3. 256MB is op dit moment nog steeds een marketing-truukje. Vrijwel alle spellen hebben genoeg aan 128MB. Helemaal als je op een resolutie van 1024x768 speelt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

antwoorden op nummer ;)

1. Het laden in je games gaat wel wat sneller, door de hogere leessnelheid van een RAID 0 config (overigens let wel op dat een RAID 0 de onveiligste manier is om data op te slaan)

2. Dual channel is meestal sneller, in geval van P4 en s939 omdat ze daardoor precies in sync komen met de FSB en dat is sneller dan wanneer dat niet zo is. Hangt dus wel af van je config en aangezien je die niet post kunnen we er niks zinnigs over zeggen

3. Meer mem betekent dat er meer textures etc opgeslagen kunnen worden in je videokaart (snelste) en dat je daardoor een hogere performance hebt. Of je dit merkt op jouw resolutie vast wel. Voor die-hard gamers zijn die paar FPS altijd welkom ;) (let wel op dat het mem net zo snel is als op de 128 MB versie)

offtopic:
anders post je ff hetzelfde als je voorganger :X

[ Voor 10% gewijzigd door Turkish op 12-11-2004 10:21 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Hehe bedankt voor de info. :)

Config wat ik in gedachte heb:

AMD Athlon 64 3500+ S939
MSI K8N NEO2 Platinum
ASUS V9999 GT/TD 128 mb
Twinmos 1024 mb PC3200 dual channel kit (2 x 512 mb)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Turkish schreef op 12 november 2004 @ 10:19:
3. Meer mem betekent dat er meer textures etc opgeslagen kunnen worden in je videokaart (snelste) en dat je daardoor een hogere performance hebt. Of je dit merkt op jouw resolutie vast wel. Voor die-hard gamers zijn die paar FPS altijd welkom ;) (let wel op dat het mem net zo snel is als op de 128 MB versie)
En dat is dus niet waar. Meer geheugen zorgt alleen voor extra performance als het spel de videokaart zoveel te verwerken geeft dat 128mb niet meer voldoende is. Op 1024x768 zal dit echter nooit het geval zijn. Die 128mb zijn simpelweg nooit helemaal in gebruik. 256mb is dan dus een nutteloze feature en zonde van het geld.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

ff linkje van Tom's hardware spammen linkje
Another variation on the game of "sales poker" is the use of lures that sound good but may not necessarily be of great value. For example, while 256 MB of video memory obviously sounds better than 128 MB, the extra memory will only pay off in modern games with large textures, played at high resolutions and with FSAA and AF enabled. To be able to handle the amount of data produced in such a scenario, both the graphics processor and the memory bus need to be sufficiently fast. In other words, 256 MB simply doesn't make any sense outside of the enthusiast segment!
Je had gelijk, ik dacht dat het ook gold voor lagere resoluties :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1