Toon posts:

Directory aanmaken met variabele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met een scriptje een directory laten aanmaken met een variabele. Bijvoorbeeld een gebruikersnaam.

Als de gebruiker dan inlogt moet er een directory aangemaakt worden met als naam de gebruikersnaam. Dus bijvoorbeeld:

c:\temp\<username>

Zodat als er iemand anders inlogt ook zijn/haar gebruikersnaam als directory verschijnt.

Mensen loggen hier in op Novell 5.
Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Kan je dat niet met Kix32-scriptje oplossen??
Ik zal us kijken of het werkt (Als ik een kiertje in mijn agenda heb)

En in Novell kun je dat volgens mij zelf ook regelen.. MD\%USERNAME% oid in het logonscriptje in de NDS

Pvouput live

Verwijderd

Als er ergens al een variable is die gevuld wordt kun je deze gebruiken.

BV. in dos.
Set variable=username
Daarna
MD %variable%

Je moet alleen ergens de username vandaan halen. Dit kan weer opverschillende manieren.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

de variabele %username% werkt in gewone batch files alleen als je nt/w2k als client gebruikt. anders zul je idd kixtart ofzo moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 januari 2001 13:52 schreef mozeskriebels het volgende:
Als er ergens al een variable is die gevuld wordt kun je deze gebruiken.
8<
Je moet alleen ergens de username vandaan halen. Dit kan weer opverschillende manieren.
Daar zit ik nu op vast. Als ik bijvoorbeeld bij description iets invul dan kan ik in het loginscript dat regeltje zetten zo van: <b>set username="%DESCRIPTION"</b>
Als ik dan doe md c:\%username% dan maakt 'ie inderdaad een directory aan met wat bij die user ingevult staat bij description. Maar ik weet niet wat bij Novell de variabele is voor de gebruikersnaam.

Alvast bedankt voor jullie hulp, want ik ben al een stuk verder.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wat bij novell de variabele voor de gebruikersnaam is doet er niet veel toe. ik neem tenminste aan dat je het script gewoon op een win9x of winnt/win2k client uitvoert en dan is het alleen maar belangrijk welke variabelen de client kent.

zoals gezegd kent winnt/win2k de variabele %username% en dan kun je gewoon een batch file gebruiken. type gewoon maar even set in op de command prompt in nt/w2k om alle beschikbare variabelen te zien.
win9x kent niks wat vergelijkbaar is met de variabele %username%. in dit geval zul je kix32 scripts moeten gebruiken want binnen een kix32 script bestaat de %username% variabele (of iets vergelijkbaars) weer wel.
Pagina: 1