Uploaden naar FTP-server lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 10:26

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Op het werk draait een FTP server. (Serv-U)
Van thuis kan je hier bestanden op plaatsen die te groot zijn om te mailen.
Iedereen kan uploaden naar de server behalve ik :(

Ik kan contact maken met de ftp server. Mappen aanmaken maar zodra ik een bestand wil uppen loopt de boel vast er gebeurt er niks meer. Het enige wat zichtbaar is na afsluiten van de ftp verbinding is een bestand op de ftp server van 0 kB groot.

Op het werk draait een W2K server de FTP server. Hangt rechtstreeks aan de router. De poortinstellingen staan goed gemapt. De rest kan ook gewoon uploaden maar ik niet.

Thuis staat een XP bak verbonden aan het net via een E-Tech router (WLRT-03). Uploaden geprobeert via de explorer van XP en via WS_FTP. Maakt geen verschil.

Als ik de router er tussen uit haal kan ik gewoon uploaden. :? Ik zoek de oorzaak dus in de router.

Dit topic gevonden: [rml][ router] kan niet uploaden naar outside FTP[/rml]
Dus ook de firmware maar ff geupdate maar dat maakt niks uit.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Draai je thuis ook een FTP-server?

Heb je ook getest met passive mode? (Dit kan volgens mij niet met IE, maar wel met WS_FTP.)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hoe zit het met de netwerk adresseringen bij jouw thuis en op je werk. Met name de subnet maskers willen nog wel eens problemen geven.

Stel: thuis heb je 10.0.0.x als ip reeks. Standaard wordt daar een klasse A subnet (255.0.0.0) aan gehangen (tenzij je dat expliciet anders specificeer). Al op je werk bijvoorbeeld 10.1.1.x gebruikt wordt (klasse c), dan gaat dat problemen geven.

Ik heb nml een zelfde probleem gehad met ftp'en van adsl naar adsl. ik had klasse c netwerk (10.0.0.x) en een vriend had zelfde netwerk maar basic gelaten (klasse A). Hij kon connecten, maar voor de rest helemaal niets.

De FTP server denkt dan waarschijnlijk dat het destination adres op het eigen netwerk ligt en de pakketten komen dan niet meer aan (zo lijkt het). Overigens werkte het aanloggen wel.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
@BAZZH
Thuis draai ik geen ftp-server...

Passive mode niet geprobeert in WS_FTP. Is bij anderen overigens niet nodig. Via de explorer in XP kunnen ze gewoon knippen en plakken.

@BlaTieBla
IP range op het werk 192.168.1.x., met subnet 255.255.255.0
IP range thuis. 192.168.1.x, ook met subnet 255.255.255.0

Het connecten gaat prima...zelfs mappen aanmaken is geen probleem. Pas bij het uploaden van bestanden blijft de boel hangen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je je het programma "ftp" gebruikt (command-prompt) in plaats van WS-ftp kun je wellicht beter volgen wat voor foutmelding hij geeft. wellicht kunnen wij of jij daar iets mee.

Probeer je te connecten met je intern ip (10.* of 192.*) adres of je internet doein naam? Intern adres werkt misschien beter op je einge netwerk, dan hoeft het niet via de router?

Een firewall opje eigen (client) pc/netwerk kan in de weg zitten als je geen passive mode gebruikt. (Zie hierover NT FAQ hoe ftp werkt) wellicht gebruiken de andere standaard passive mode (weet je dat? , per soort client is de default anders, downloaden zou hetzelfde probleem moeten geven als uploaden als het een passive/active/firewall probleem is)

Geeft de log van de server nog foutmeldingen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Log van de server stond niet aan. Nu wel :)

Ik heb in Serv-U een poort range opgegeven voor de passive ftp mode. Deze staan uiteraard ook open op de router waar de server aan hangt.

Vanavond maar weer eens proberen of het zo wil lukken.

Is het eigenlijk ook mogelijk om op de ftp server passive mode te forceren of is dat onzinning?

[ Voor 17% gewijzigd door MrDry op 12-11-2004 10:31 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MrDry schreef op 12 november 2004 @ 10:30:
Is het eigenlijk ook mogelijk om op de ftp server passive mode te forceren of is dat onzinning?
Het is onzinnig om dit te vragen aangezien dit in de sticky van NT staat 8)

Het Grote Poortmappingsverhaal:FTP server

(nee, kun je niet op de server regelen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Het wil toch nog niet lukken.

In IE6 Enable folder view on FTP sites en Passief FTP protocol gebruiken aangezet maar toch werkt het niet.

De logfile van Serv-U geeft een de volgende melding:
4] Fri 12Nov04 11:58:33 - (000088) Error receiving file [......], aborting (0 Bytes/sec - 0 Bytes, packet timed out)

Anderen kunnen nog steeds zonder probleem bestanden uppen naar de ftp server.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Okay...ik heb het gevonden :*)

In m'n router stond de MTU op 1500. Dit trekt WS_FTP niet blijkbaar. Staat nu op 1450 en alles werkt naar behoren.

Zie hier voor uitleg MTU :P
http://www.telenet.be/nl/.../windows/snelheid/mtu.php

Pagina: 1