Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bezoek aan Singapore - Waar Welke Gadgets kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ga dit weekend voor een week naar Singapore en wil de volgende gadgets kopen:
- VGA Touchscreen tussen 7 en 12 inch
- USB Datakabel voor Dell X5 PDA
- Nieuwe PDA :) een kleinere
- Misschien een nieuwe camera (heb nu 2MP en wil een 5MP)
- Imagetank / MP3 speler (HD based)

(ga niet alles kopen hoor... dit is een soort wishlist... eigenlijk wil ik nog liever een Nintendo GB DC of Sony PSP, maar die zijn nog niet uit...)

Iemands tips? Plaatsen om naar toe te gaan? Heb een dag en een avond vrij te besteden, dus kan wel her en der naar toe

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

als je het geld hebt: ipod photo:)
die dingen zijn erg ruig. kheb een een g4 ipod niet photo maar die zijn al super:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Je hebt in Singapore vijf megamalls in Feng Shui volgorde :D
Daar zal je denk ik wel genoeg vinden, eentje ervan is 24 uur per dag open (en je kan er zelfs auto's kopen :D ), en er zijn genoeg winkelgebieden... ik heb thuis nog zo'n winkelguide liggen van Singapore, die kijk ik thuis nog wel ff in of ze specifiek voor elektronica wat aanbevelen, maar ik denk dat je in die malls wel genoeg kan vinden ;)
Ga trouwens vooral naar de plaatsen waar je veel Chinezen ziet, die zijn er stinkend rijk en hangen altijd rond of bij vistenten of bij gadgetwinkels :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 09:26 ]

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:13

lolo_konijn

huppel de huppel

Check het Sim Lim gebouw (niet de toren).

Dit is DE computer en electronica plek van singapore, 100+ winkels.

[ Voor 48% gewijzigd door lolo_konijn op 12-11-2004 09:46 ]

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

• Spyro_the_Dragon
lolo_konijn schreef op 12 november 2004 @ 09:42:
Check het Sim Lim gebouw (niet de toren).

Dit is DE computer en electronica plek van singapore, 100+ winkels.
Check! Zal ff een goed map kopen daar en dit topic printen...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Games zijn daar ook erg goedkoop om 1 of andere reden ;)

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:45

Licko

ZVDK

offtopic:
een kennis van me gaat naar Maleisië eind november. Ondanks dat de ds daar dan nog niet is gerealesed (officieel) zullen er dan toch al verkrijgbaar zijn? Er zullen toch wel bedrijven zijn daar die ze geimporteerd hebben neem ik aan?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Spyro_the_Dragon
Skillz schreef op 12 november 2004 @ 09:52:
Games zijn daar ook erg goedkoop om 1 of andere reden ;)
2 jaar geleden liep ik daarop in Bangkok. Kwam terug met +/- 50 PS2 games en een gechipte PS2 :)

Nu met bittorrent en een DVD brander hoeft dat niet meer ;)

Alleen als ik zometeen een PSP / DS heb is dat misschien weer anders.... maar die zijn nog niet uit :'(

• Spyro_the_Dragon
Licko schreef op 12 november 2004 @ 09:54:
offtopic:
een kennis van me gaat naar Maleisië eind november. Ondanks dat de ds daar dan nog niet is gerealesed (officieel) zullen er dan toch al verkrijgbaar zijn? Er zullen toch wel bedrijven zijn daar die ze geimporteerd hebben neem ik aan?
Hoop ik ook een beetje op.... maar dan in Singapore.... PSP komt pas 12 dec in Japan uit dus daar reken ik niet op... DS weet ik niet...

Verwijderd

Funan the IT Mall (taxichauffeur snapt je wel als je gewoon 'funan' zegt) en zoals gezegd Sim Lim Square. Tipje; probeer bij zoveel mogelijk winkels in deze winkelcentra te kijken voordat je wat koopt, veel winkels verkopen precies dezelfde producten maar de prijs kan per winkel behoorlijk wat verschillen. Ik heb gemerkt dat de winkels op de begane grond vaak duurder zijn dan de winkels op de bovenste verdiepingen. Je kan ook afdingen, probeer er niet teveel als een toerist uit te zien (want dan willen ze de prijs nog weleens hoger houden :P), en vraag steeds of dat hun "best price" is. Als je je vantevoren in de prijzen wil verdiepen kun je op http://sg.hardwarezone.com/priceguide/ kijken.

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 13:54
Spyro_the_Dragon schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 09:54:
[...]

2 jaar geleden liep ik daarop in Bangkok. Kwam terug met +/- 50 PS2 games en een gechipte PS2 :)

Nu met bittorrent en een DVD brander hoeft dat niet meer ;)

Alleen als ik zometeen een PSP / DS heb is dat misschien weer anders.... maar die zijn nog niet uit :'(
:/

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 09:25:
Je hebt in Singapore vijf megamalls in Feng Shui volgorde :D
Daar zal je denk ik wel genoeg vinden, eentje ervan is 24 uur per dag open (en je kan er zelfs auto's kopen :D ), en er zijn genoeg winkelgebieden... ik heb thuis nog zo'n winkelguide liggen van Singapore, die kijk ik thuis nog wel ff in of ze specifiek voor elektronica wat aanbevelen, maar ik denk dat je in die malls wel genoeg kan vinden ;)
Ga trouwens vooral naar de plaatsen waar je veel Chinezen ziet, die zijn er stinkend rijk en hangen altijd rond of bij vistenten of bij gadgetwinkels :P
Gaat niet door, mijn moeder heeft mijn kamer ongevraagd 'opgeruimd' en het ziet ernaar uit dat 'ie helaas verdwenen is... :{
Maar zoals de anderen dus zeggen O-) Sim Lim gebouw, en de DVD's, games en programma's zijn er heel goedkoop :P (ik heb er 5 euro betaald voor een DVD met alle Windows versies, inclusief leuk verzonnen echtheidscertificaat :D).

• Spyro_the_Dragon
Short update - ben naar Funan en paar normale malls geweest... niet zoveel goedkoper dan in NL

Maar.... morgen ga ik naar Lim Sim en de volgende fair:
http://www.creativex.creative.com/promos/whs/sale.asp?n=3
let op prijzen in Sing$ dus delen door 2 voor euros!

Zit zwaar te twijfelen tussen Ipod mini/photo en Zen Micro/Touch....

Verwijderd

Als je goedkoop uit wilt zijn, neem je de trein (of bus) naar Kuala Lumpur.

Low Yat Plaza is de beste op het gebied van computers, Sunjai Wang Plaza is de beste voor mobieltjes en PDA's.

De trein kost je ongeveer 50 euro (retour in een slaapcabine). Je stapt 's-avonds laat op de trein, slaapt daar en 's-ochtends ben je in Kuala Lumpur. Terug doe je hetzelfde, zo verlies je geen "kostbare" vakantietijd. Als je wat meer tijd over hebt, blijf je een nachtje in Swiss Garden Hotel. Ligt dicht bij de malls (stuk of 5) en is "best value for money" in Kuala Lumpur. Eeen nachtje kost je daar ongeveer 30 euro.

Geloof me, prijzen in KL liggen gemiddeld 40% lager dan in Singapore.

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 15:56
langkawi is geloof ik nog goedkoper.
maar ja, dan zit je wel bijna in thailand (waar ik over 7 uurtjes naar toe ga vliegen weeeeeeeee!! :)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Verwijderd

Webjunkie schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 07:03:
langkawi is geloof ik nog goedkoper.
maar ja, dan zit je wel bijna in thailand (waar ik over 7 uurtjes naar toe ga vliegen weeeeeeeee!! :)
Langkawi is een toeristenoord. Veel eilanden in Malaysia zijn belastingvrij.

In praktijk geldt dat drank en sigaretten daar relatief erg goedkoop zijn omdat iedereen in Malaysia (veel) rookt en (veel) drinkt. Er is dus een markt voor.
Voor electronica ligt dat wat anders. Maleisiëers hebben daar op Langkawi geen interessse in. De markt is daar enkel voor toeristen en die zien goedkope prijzen. Maar als je naar Kuala Lumpur gaat tref je een markt aan waar Maleisiëers ook deel van uitmaken. Er is concurrentie en heel veel aanbod. Dat maakt het verschil in belasting (5% max. voor electronica geloof ik) al heel erg snel goed.

Ik woon zelf niet in KL maar prijzen liggen hier gewoon 20-30% hoger dan in Kuala Lumpur. Als ik wat nodig heb, rijd ik dus naar KL. Ik weet hoe de prijzen in Singapore liggen want mijn schoonbroer woont en werkt daar en die koopt alles hier als hij op bezoek is.....

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

Toen ik in Singapore was 3 jaar geleden ben ik ook naar Sim Lim Square/Tower geweest en het beste wat ik er over kan zeggen is dat het gewoon 1 groot winkelcentrum is met alleen maar hard/software gerelateerde dingen :). Een beetje als de HCC, maar dan zonder de belachelijke drukte, wel met een ruime keuze en dat je daar daadwerkelijk wel goedkoper uit kan zijn. Maar sowieso is het alleen al leuk om een keertje te zien vond ik :).

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

• Spyro_the_Dragon
Thanks voor de reacties, 't is uiteindelijk de Creative Zen Micro geworden..... voor ong 200 euro (400 S$) incl 2e batterij en remote... leuk apparaat

Maleisië/KL was een beetje te ver, geen tijd voor gehad... Maar ga ik zeker nog een keer naar toe!

Pagina: 1