Toon posts:

Netwerk kaarten op 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik heb gister van mijn pc alles er af gegooit en windows 98 geinstalleerd en later komt XP er ook bij dat is nog niet van belang. Probleem
is ik heb 2 netwerkaarten 1 van 3com en 1 van eminent.

Ik kan 1 daarvan of allebei installeren dat is ook de bedoeling en dat lukt gewoon goed ik heb de benodigde drivers er voor alles prima tot nu toe.

Na de installatie van de kaarten moet ik de pc opnieuw opstarten. Gedaan maar dan geeft hij op het einde van de boot sessie voor een foutmelding te staan van Nic bla bla bla. En door die fout kan ik windows niet opstarten en moet ik de pc op nieuw opstarten.

Hij blijft dan die foutmelding geven. Het enigste maniet op dan verder te gaan is in veilige modus optestarten En dan verwijder is de soft/hard ware van de netwerk kaarten. Maat ja ik moet ze natuurlijk wel goed werkend hebben 1 voor internet en 1 voor netwerk zelf

Wie kan er mij helpen. (8>

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Tja, met de melding "Nic bla bla bla" kunnen we natuurlijk niet veel ;) Misschien is het eens handig als je wat meer informatie geeft.

Bijvoorbeeld:
1. Welke netwerkkaarten zijn het. (3com heeft meer dan één netwerkkaart in het assortiment)
2. Welke foutmelding?
3. Welke drivers heb je geprobeerd
4. Wat heb je al geprobeerd om het werkend te krijgen? (Andere versie van drivers, op Google naar de foutmelding gezocht e.d.)

-

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zijn het ISA of PCI netwertk kaarten :?

Anders eerst 1 netwerkkaart installeren, reboot, en dan nummer 2, ik bedoel eerst kaart1 in in PC plaatsen, win98 laten detecteren en instaleren die kaart. Dan pas kaart2 in je pc schroeven.

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 12-11-2004 11:01 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn pci types maar wat je zegt dat kan goed kloppen ik zal inderdaad eerst 1 kaart er in zetten installeren en dan pas de 2de.

Dat moet het wel zijn