ATI Raeon wil niet trillen

Pagina: 1
Acties:

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb hier een ATI Radeon 6900 pro met de catalyst 4.8 drivers op windoos XP pro.

Nu heb ik hier, naast een monitor ook een 100Hz breedbeeld tv aanhangen.
In de display eigenschappen tab staat echter voor TV enkel en alleen 60 Hz voor een tv als optie.

Weet iemand of er drivers of software is om via mijn vide out een 100Hz signaal naar mijn tv te sturen?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Je bedoeld een Radeon 9600 en volgends mij kan je geen 100Hz signaal via de tv-out versturen

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien een rare vraag maar welke TV's ondersteunen 100Hz input?

Zover ik weet is het gewoon 50/60 Hz en intern wordt het beeld naar 100/120Hz verdubbeld mbv een framebuffer.

Senile! Senile Oekaki

• whackerjack
Ik heb echt een radeon 9600 pro, aldus de doos.
En of dat ding 100 Hz input ondersteunt weet ik eigenlijk niet, maar het leek me me logisch, daar het een 100 Hz TV is.
Een andere vraag zou zijn: Hoe maak ik dat brakke beeld scherper?

It takes 2 2 make 1

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik betwijfel niet of je een Radeon hebt, maar een 100Hz TV neemt gewoon 50Hz (of 60Hz) beelden als input. Intern wordt het beeld naar een geheugenbuffer gekopieerd en vervolgens 2x weergegeven. Zo gaat je beeld van 50Hz naar 100Hz en wordt het iets rustiger dan het standaard 50Hz beeld.

Voor beter beeld moet je niet naar je desktop kijken maar naar bv een DVD want de desktop ziet er gruwelijk uit op een TV.

Behalve een paar kleine instellingen kan je er weinig aan veranderen.

Meestal is het beste advies om niet naar de kwaliteit van de desktop te kijken en meer te kijken hoe het beeld is als bv PowerDVD of de Mediaspeler Fullscreen staat te spelen.
Kabels maakte bij mij eigenlijk weinig verschil.

Senile! Senile Oekaki

• whackerjack
Het vreemde is dat ik met mijn oude 60- cm trinitron tv de letters nog net wel kon lezen en met deze tv niet meer.

It takes 2 2 make 1

Pagina: 1