[xp] XP installen op SATA disk

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Waarom kan je geen XP installen op een SATA disk ? ik heb een A64 3400+ gehaald Gigabyte K8 Triton en een Maxtor 80gb SATA disk, alleen je kan geen hdd vinden bij XP install , IDE disken vindie wel gewoon.

Is er geen manier om die 80gb gewoon als me windows disk te grbuiken ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Verwijderd

Uhm dit staat haarfijn in de faq uitgelegt.
Windows op een sata schijf instaleren die je doormiddel van F6 in de setup te kiezen en dan de SATA drivers van de bijgeleverde diskette te halen.
Zit deze diskette er niet bij dan zul je die kunnen vinden op de website van je moederbord fabriekant.

• ttts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
m0n0 schreef op 12 november 2004 @ 02:12:
Waarom kan je geen XP installen op een SATA disk ? ik heb een A64 3400+ gehaald Gigabyte K8 Triton en een Maxtor 80gb SATA disk, alleen je kan geen hdd vinden bij XP install , IDE disken vindie wel gewoon.

Is er geen manier om die 80gb gewoon als me windows disk te grbuiken ?
bij het opstarten van de setup al op F8 gedrukt voor u drivers van u sata gedoe te laden?

EDIT doroN2k was me voor en this dus F6 en ja ik heb da hier ook al 10 000 keer gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door ttts op 12-11-2004 02:16 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet bij het begin van de installatie op F6 drukken, en dan de SATA drivers installeren van een floppy.

als het goed is heb je die bij het moederbord gekregen, of staat op de cd-rom of site van de fabrikant hoe je zo'n floppy in elkaar draait :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
doh , zo simpel ? kheb geen floppy :D heb de driver disks wel gevonden :S

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Verwijderd

zet de drivers op een flop en druk in de windows setup op F6

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker dat minimaal over inzet, inzicht en researchvermogen beschikt. Dat zie ik hier echter helaas niet bij jou terug. Het is de bedoeling dat je o.a. de FAQ van het probleemgerelateerde subforum raadpleegt voordat je een topic opent. Het netjes doornemen van de (online/CD) handleiding van het mobo wil ook wel erg helpen. In dit geval staan de antwoorden gewoon in de OM FAQ / Beleid alsook in de Search

Ik zou zeggen, klik terug naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en neem deze alsnog aandachtig en serieus door. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van het subforum door eer je überhaupt een topic wil starten. Daarin staat namelijk hetgeen je dan minimaal moet kennen cq uitvoeren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 12-11-2004 08:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.