Toon posts:

USB netwerkkaart installeren lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit met een moeilijk probleem.

Ik heb een CN-101 USB to USB network cable. Nu wil ik mijn gewone PC en mijn laptop daarmee verbinden (allebei winXP).

Alleen het installeren lukt niet, terwijl ik alles volgens handleiding doe.
Op de laptop lukt het installeren wel, maar op de gewone PC niet.

Op de laptop komt ernamelijk een verbinding 'Lan', en als ik dan bij eigenschappen kijk staat er netjes bij:
Verbinding maken met USB-USB Network Bridge Adapter. En als ik dubbelklik zie ik dat er netjes "pakketjes" worden verzonden met 12Mbps. Dus dit gaat prima.

Maar als ik dezelfde stappen doe op mijn gewone PC, dan krijg ik uberhaupt geen verbindings-icoontje. Alleen een LAN heb ik staan die verbinding maakt via:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection // Dit is hem dus niet
En een 1394-verbinding, die verbinding maakt met een 1394-netwerkkaart, deze valt dus ook af.

Ik heb niet zo lang geleden Service Pack 2 geinstalleerd voor WinXP op mijn gewone PC, kan het misschien hier aan liggen?

Kan iemand mij hiermee helpen? mijn dank zou groot zijn.

mvg,
Luuk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 01:46 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:13
Heb je al eens in appeltaartbeheer (apparaatbeheer :P) gekeken of hij wel is geïnstalleerd? staat hier niets vreemds; heb je dan ook al eens geprobeerd wat er gebeurd als je de kabel andersom aansluit? Wat doet de pc als je de laptop afkoppelt?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Bij apparaatbeheer van de PC staat precies hetzelfde als bij de Laptop, namelijk:
bij 'netwerkadapters': USB-USB Network bridge adapter
En bij 'USB-controllers': USB network bridge driver

Maar om de een of andere reden bestaat er dus geen LAN-verbinding voor deze USB verbinding, die na de installatie op de lap-top wel ontstond.

Als ik dus bijvoorbeeld de wizard: 'thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren' start, dan kan ik op mijn laptop kiezen uit de LAN-verbing die met USB-USB Network bridge adapter verbinding maakt, en deze keuze ontbreekt dus op mijn gewone PC.

Met andere woorden: HELP!

:'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 02:30 ]

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
heb je wel eerst de driver geinstalleerd en daarna pas de usb kabel er in gedaan? bij sommige usb toepassingen is dat van belang dat je zo installeerd.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Je titel is een plaats waar je je probleem kunt omschrijven niet waar je je contactadvertentie voor een expert in kwijt kunt. Dat je een probleem hebt is vrij evident, getuige dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer inderdaad eerst de driver, en pas dan doe ik de kabel erin.

Heeft het iets te maken met Service pack 2 die op mijn PC geinstalleerd is?
Sinds kort duurt het opstarten van mijn PC ook langer, en dat komt doordat er dan een tijdje geen activiteit van de processor is (je hoort even geen geknetter bij het opstarten, en even later gaat ie weer verder)

Dus misschien ligt het gewoon aan windows?
Maar ik weet niet hoe ik het systeem kan herstellen? Misschien moet ik Service pack 2 deinstalleren? Maarja dat is ook weer onveilig.
En als ik WinXP moet herstellen ben ik alle gegevens kwijt.

Weet iemand misschien nog een andere optie?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vermoeden klopte,
Service Pack 2 was de boosdoener.
Pagina: 1