Toon posts:

Radeon 9800PRO 128bits naar 256bits mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nodige searchwerk vericht maar kon niet aan een goed antwoord komen. Is het mogelijk een Radeon 9800PRO 128bits naar 256bits te modden. Ik dacht namelijk van wel maar kon nergens een goed antwoord vinden. :(

Alvast bedankt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een pro modden naar een XT kan, daarover loopt op GoT ook een topic. 128>256 is heel iets naders en zal je niet lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 11 november 2004 @ 23:41:
Een pro modden naar een XT kan, daarover loopt op GoT ook een topic. 128>256 is heel iets naders en zal je niet lukken :)
Maar de rest van die bandbreedte is toch alleen uitgeschakeld net als toendertijd met de 4/8 pipelines of niet??

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga slape morgen ff nog een dag van intens googlen om toch te proberen info te vinden. Waarschijnlijk zonder resultaat en voor niets. :(

Verwijderd

Ik denk ook niet dat het mogenlijk is... misschien kan een echte expert het die dat veel doet maar dat schijnt lang te duren. Als je echt 256 bit wil raad ik je zwaar aan om een nieuwe kaart te kopen :p srry :D

cr!mcr!mcr!mcr!mcr!mcr!m

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26
Als ik me niet vergis zit het zo:

Die 128/256bit is het aantal datalijnen waarover de grafische chip met het geheugen communiceert.
Als je dus een 128bit bus hebt, dan zijn er ook maar 128 datalijnen en zal het geheugen daar ook op afgestemd zijn. Bij bijvoorbeeld 8 geheugenchips krijg je dus 16 datalijnen per geheugenchip.
Dan maakt het niets uit of je nou wel of niet die 256bits bus kan activeren omdat je geheugen toch maar gebruik maakt van 128bit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Als de geheugenbus gelimiteerd is door het bios dan is het natuurlijk een eitje. Dit zijn dingen die je gewoon moet uitproberen. Als je flasht met een 256bit bios zal je kaart echter wel blijven werken maar als de bus hardware gelimiteerd is zullen de prestaties nagenoeg hetzelfde blijven als bij een 128bits bios

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijk me duidelijk, verder is de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop er niet voor niets, graag voortaan geduldiger zijn en gewoon zelf te zoeken en beredeneren :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.