Toon posts:

Geen geluid SB 1042

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gek probleem. Mijn soundblaster 1042 die mij altijd trouw heeft gediend heeft er de brui aan gegeven. Dit na het verwijderen van een browser Hijacker (?) (Elitebar) Ik weet dat het een stokoud kaartje is, maar hij heeft het altijd gedaan en in sommige gevallen (Winamp) doet 'ie het nog gewoon, dus het is softwarematig.

Wat is de status:
Ik heb inmiddels (een paar keer) de drivers opnieuw geinstalleerd. In apparaatbeheer staat alles goed, het apparaat werkt "correct". Gek is dat ik in eigenschappen voor geluiden en audioapparaten, geen audioapparaat kan selecteren. Ik kan geen systeemherstel doen, want ik heb dat uitgezet toen ik de hijacker ging verwijderen...
Ik kan windows ook niet repareren, ik krijg de optie niet bij herinstalleren.

Winamp speelt ook gewoon alles af. Games en Windows maken echter geen geluid. Niet bij opstarten of andere software.

Ik snap er niets van. Overige info: Ik draai Windows XP Pro. Iemand?

Verwijderd

KX drivers al geprobeerd? Als er eens in een andere PC kan testen weet je of de kaart kapot is, of niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat de kaart kapot is. Onder Winamp speelt 'ie gewoon. Die KX drivers heb ik geprobeerd, zonder resultaat.

Ik snap niet hoe het precies zit. Winamp werkt, dus de kaart is niet stuk. Zijn het je drivers die zorgen voor de centrale aansturing van je geluid? Is er nog een andere plek, file, ding dat geluidskaart en games/windowsgeluiden aan elkaar breidt?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 22:42 ]