Toon posts:

[Win98] Shlwapi.dll / Shell32.dll probleem *

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc start op tot een leeg/kaal bureaublad. Daar geeft hij het volgende probleem:

"Het bestand shell32.dll is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer shlwapi.dll:SHRRegGetUSValueA" en meteen daarna: "Fout bij het laden van Explorer.exe U moet windows opnieuw installeren

Ik had eerst alleen het probleem dat ie het bestand shlwapi.dll niet kon vinden-->deze heb ik geinstalleerd dmv volgende instructies:
[rml][ Win98] SHLWAPI.DLL en leeg bureaublad cq vastlopen.[/rml]

Nu is die dus geinstalleerd en nu krijg ik dus bovenstaand probleem...alles gezocht, maar kan t antwoord niet vinden.

Pc is windows 98se

Wie helpt?!

Verwijderd

Even een quick en dirty oplossing, maar je werkt wel alle gerelateerde componenten direct bij:
- (Her)installeer een recente versie van Internet Explorer

De door jou genoemde DLL's worden door Internet explorer geïnstalleerd/ bijgewerkt. Ik ben benieuwd of het hierna beter gaat.

Om SHELL32.DLL te vervangen dien je IE inclusief Active Desktop te installeren, maar volgens mij doet ie dat vanzelf...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh...HOE installeer ik een recente versie van Internet Explorer? Zo'n bootdiskette erin? En dan opstarten met cd-ondersteuning? En dan win98se cd erin? En dan? Ben ik op de goeje weg? 8)7

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Safe mode?

offtopic:
Os in de titel gezet; zie het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy en alle topicttiels in WOS :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
http://www.microsoft.com/...tical/ie6sp1/default.mspx

gewoon downloaden en instaleren.

edit: ALs je tenminste op internet kunt komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Spivvi op 11-11-2004 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus start ie ook niet op-->hij geeft hetzelfde probleem :s
Ik kán wel op internet, maar niet op de 'kapotte' pc (heb hier 2 pc's staan...)
Is t anders op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch wel internet explorer installeren vanaf de cd van win98se? Dat moet toch gewoon kunnen? Kan het en zo ja, hoe?

Grrrr..
Er is toch wel een manier om alles te laten draaien zonder dat ik alles kwijt raak he?! Met eroverheen installeren-->raak ik dan iets kwijt?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 00:02 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee, want dat moet vanuit Windows :P
Je kunt op goed geluik bestanden gaan vervangen met de "juiste" versie (OS, taal, patchniveau) maar een simpele fix is er zo niet gok ik - naast een install over de oude heen...

Gebruik trouwens ajb de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) als je iets hebt toe te voegen binnen 24 uur terwijl niemand anders heeft gereageerd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je hebt geen desktop, maar wellicht kun je wel de task manager gebruiken (CTRL-ALT-DELETE)

Task Manager => Run => IE6SETUP.EXE

Kun je misschien IE op een CD branden en vervolgens vanaf CD de bovenstaande procedure volgen? Als je netwerk functionaliteit nog werkt kun je ook proberen vanaf een andere PC een IE versie te halen, of misschien low-level proberen SHELL32.DLL en SHLWAPI.DLL te vervangen. Let op met SHELL32.DLL. Probeer deze anders van je originele WIndows 98 CD te halen (evt met extract.exe shell32.dl_ uitpakken)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 08:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nog wel CTRL-ALT-DEL doen, maar dan kan ik alleen programma's afsluiten (ligt er misschien aan dat ik win98se heb?).

Netwerkverbinding maakt ie nog wel...maar ik kan niet bij de netwerkschijf komen vanuit DOS. Weet ook niet of dat wel kan?

Edit:
Kan ik bv win98se opnieuw gaan installeren maar dan bv op schijf X? Raak ik dan de data van C kwijt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 17:01 ]

Pagina: 1