[Schijf] Western Digital accoustic tooltje?

Pagina: 1
Acties:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
Hallo,

Op het moment bezit ik een WD 2000 JB schijf , dit is een 200 GB schijf, 7200 RPM, met 8 MB Cache. ik heb de computer redelijk stil kunnen krijgen, maar de schijf (die op zichzelf al best stil is) wil ik eigenlijk , het liefst zonder geld te kosten , ook stiller maken.

Mijn vorige schijf was een Maxtor , die had zo'n tooltje (accoustic management geval) om 'm wat stiller te maken , en daar leverde je dan iets aan performance voor in.

Nu wil ik dit eigenlijk ook op de Western Digital toepassen , maar ik kan helemaal niet zo'n tooltje vinden op de site bij western digital?

Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is zoiets niet handiger? http://www.tweakers.net/reviews/545? Een paar daarvan kosten maar 15 euro.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
"het liefst zonder geld te kosten"

Lezen? :)

Anyway, bedankt voor je reply, maar ik heb er dus niets aan helaas :(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Visgek24 schreef op 11 november 2004 @ 23:15:
"het liefst zonder geld te kosten"

Lezen? :)

Anyway, bedankt voor je reply, maar ik heb er dus niets aan helaas :(
Ok sorry, mijn fout O+ Ik heb ff gekeken en ik zag dit op de site van WD staan:
Acoustics
Idle Mode 3 34 dBA average
Seek Mode 0 4, 5 36 dBA average
Seek Mode 3 4, 5 35 dBA average

Reliability Specifications
AFR <0.5%
Component Design Life 5 years
Warranty Period 3 years

1 Half sine wave, measured without shock isolation and without non-recoverable errors.
2 The system environment must allow sufficient air flow.
3 No audible pure tones.
4 Random seek at a rate of 26 seeks per second.
5 Mode 0 and Mode 3 support the Automatic Acoustic Management feature.
Dus het schijnt dat WD al een soort automatisch iets heeft ingebouwd.

Edit: linkje Dit is van de WD2500JB, ik dacht dat dat ook voor de WD2000JB zou gelden maar dat schijnt niet zo te zijn... sry :X

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 11-11-2004 23:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

IDD, WD heeft redelijke hardware-matige management, vergelijkbaar met AMD CnQ.

Wat je wel kunt proberen, als het geen geld mag kosten, is naar buiten rennen op een bepaald moment op de dag, en de postbode om wat elastieken vragen. Met wat handigheid bouw je daar een degelijke schokdemper van.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 23:30:
IDD, WD heeft redelijke hardware-matige management, vergelijkbaar met AMD CnQ.

Wat je wel kunt proberen, als het geen geld mag kosten, is naar buiten rennen op een bepaald moment op de dag, en de postbode om wat elastieken vragen. Met wat handigheid bouw je daar een degelijke schokdemper van.
Heb ik ook een keer gedaan (behalve dat naar buiten rennen :p). Bij mij had het echter een negatief effect. Hierdoor waren er andere tonen hoorbaar die nog meer stoorde dan wat de schijf normaal voor geluid produceerde.

Verwijderd

Hoe heb jij hem opgehangen? Ik doelde op een constructie in een 5¼" bracket, met wat meccano d'r tussen voor de stevigheid.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb 2 stuks WD 800JB maar het probleem is mij niet de resonanties, maar het irritant hoge idle geluid.
Beide staan continu een hoge toon te "zingen" die heel scherp is.

Dat deden ze trouwens aan het begin niet, hoe ouder hoe meer herrie...Ik heb de schijven al omringd met dempingsmateriaal en dat helpt tegen de resonerende tonen maar niet tegen dat andere geluid.
:(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 23:42:
Hoe heb jij hem opgehangen? Ik doelde op een constructie in een 5¼" bracket, met wat meccano d'r tussen voor de stevigheid.
Nee, ik heb er gewoon een dubbele laag elastiek tussen gemikt en het geheel alsnog in een normale HD ruimte gepropt. Iets dat niet al te makkelijk ging nee :)... Daar komt het dan waarschijnlijk ook wel door, de schroeven zullen hier ook wel een rol in gespeeld hebben.
Pagina: 1