Toon posts:

Een dedicated server

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben lid van een online gaming clan, en wij zijn van plan om een dedicated server te huren

CPU (AMD) Athlon 2800+
RAM 1024 MB DDR-RAM
Schijfruimte 120 GB
Netwerkkaart 100 MBit
Bijinbegrepen data 750 GB
Besturingssysteem SuSE Linux 9.0 of MS Windows 2003
Admin Software CONFIXX PREMIUM of PLESK7 Reloaded
Bandbreedte 6,4 GBit

Een bevriende clan heeft dezelfde dedicated server en die hebben het volgende erop staan, en bij hun loopt alles vlekkenloos
1 Medal of Honor: Allied Assault Public
1 Medal of Honor: Allied Assault Private
1 Call of Duty Public
1 Call of Duty Private
1 Quake server
FTP server
Teamspeak server
Webserver

Wij willen ongeveer hetzelfde kunnen draaien. De bevriende clan heeft linux er op staan , en zij hebben er ook verstand van, wij dus heel duidelijk niet 8)7 , dus mijn voorkeur gaat sterk uit naar windows 2003, mijn vraag is dus, kan dit ook allemaal met windows 2003, en natuurlijk wel zo dat de gameservers goed draaien, dat is het belangrijkste.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Natuurlijk kan dat. De vraag is: wil je het? Windows in een dergelijke omgeving gaat je waarschijnlijk een flinke lap meer geld kosten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
jullie willen je eigen server huren? (dus eigen pc ergens bij hostings bedrijf kwakken?)
dat is relatief duur he, wat ook kan is op een bestaande pc (van game hostings bedrijf) een server huren voor specifiek dat spel. Maargoed ff ontopic:

ja tuurlijk kan dat, ik draai hier op een Athlon 800 2x CS server(22 man totaal) + ftp + http
ik denk alleen dat wanneer je op die 4 game servers veel mensen heb lopen, (dwz 20 per server) dat je pc dan beetje zal gaan laggen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sowieso zal de performance van een windows server (merkbaar?) minder zijn voor zoiets, de meeste van die spellen hebben speciale linux server versies die ook een stuk sneller zijn dan de standaard versies.

Het installeren van het servertje kost misschien wat moeite maar als het werkt dan is het een iig sneller en eigenlijk net zo goed te beheren.
En de kosten van een windows licentie zullen niet veel hoger zijn dan een ander wat geld geven om het te laten installeren.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt qwa geld niet uit, dat blijft het zelfde.De server is van het bedrijf. Het enigste belangrijke is, is dat de servers vloeiend lopen, zonder lag enzo. Als dat op windows ook kan dan neem ik liever dat. Als jullie zeggen dat het een hoop scheelt dan zal het linux moeten worden.

Trouwens huren we nu 2 gameservers en zijn we nog duurder uit met die servers dan met deze dedicated. Terwijl we ook nog de helft gesponserd krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 23:12 ]

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32
Dit moet ie vrij simpel kunnen trekken(zowel linux als windows). Zolang je beide pubs maar niet al te groot maakt(kwestie van proberen).
Op het moment is de linux versie van cod:uo niet bepaald goed te noemen en neemt veel cpu power in beslag dus dat moet je even in de gaten houden.
Verder zou ik toch zeker voor linux gaan. Linux is stuk stabieler zeker als je het vergelijkt met windows. Verder zijn veel games(server-side) op de eerste plaats ontworpen voor linux wat er vaak voor zorgt dat de games vaak net wat beter draaien op linux.
Die problemen met cod:uo op bepaalde versies van linux wordt trouwens aan gewerkt en worden hopelijk snel gefixed. (en ja ik spreek uit ervaring vanuit game-hosting bedrijf)

Verwijderd

Dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.

Er is zat te vinden over gameservers en performance daarvan en om eerlijk te zijn vind ik dat je met de hoster er samen toch wel uit moet komen welke server je precies wil.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.