[C#] Webservices deployen

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46
Ik heb drie webservices A, B en C gebouwd. Elke webservice heeft de twee andere webservice als web reference geinclude. Op mijn locale PC, gebruik makend van Source-safe, werken de webservices prima.

De testperiode komt er echter aan en ik wil de webservices verplaatsen naar onze centrale webserver. Hier komt echter het probleem. De webreferences verwijzen nog steeds naar de localhost ipv de daadwerkelijke server. Is er een wijze dat ik de webreferences handmatig kan aanpassen, dus buiten .NET om, om e.e.a. werkend te krijgen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Zodra je de proxy instantieert kun je deze via de Url property een andere base URL geven. Deze kun je vervolgens uit de web.config halen die voor iedere deployment anders is :)

Professionele website nodig?

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 17:17
Gewoon de reference niet static maar dynamic maken (dat is een property op je webreference), dan komt de info/link van je webservice in je web.config. Als het goed is heb je meestal voor je productie omgeving een andere web.config dan voor je ontwikkel station.

[ Voor 9% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 11-11-2004 23:30 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

BigM321 schreef op 11 november 2004 @ 23:30:
Gewoon de reference niet static maar dynamic maken (dat is een property op je webreference), dan komt de info/link van je webservice in je web.config. Als het goed is heb je meestal voor je productie omgeving een andere web.config dan voor je ontwikkel station.
Ow ja dat kan ook nog in dit geval :)

* curry684 zit met een paar gevalletjes default values en class libs waar dit dus niet kan :)

Professionele website nodig?