Toon posts:

[dvdlab Pro] Bij chapterpoint terugkeren naar menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar. Ik heb een menu en een movieclip. In het menu staan 3 buttons : chapter 1 chapter 2 en geheel afspelen.

chapter 1 (Welke dus begint aan het begin van de movieclip) loopt tot chapter 2. Als uit het menu voor chapter 1 gekozen wordt, wil ik dat er terug gekeerd wordt naar het menu als chapter 2 bereikt is.

Bij het afspelen van het geheel moeten de chapters dus genegeerd worden en moet de gehele movie afgespeeld worden.

De oplossing ligt misschien voor de hand maar ik kan echt nergens iets vinden wat mij dit probleem doet helpen oplosen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben er dan toch zelf achter gekomen. Wat bleek, ik had de normale versie ipv de Pro versie (terwijl er in het connections scherm toch echt "DVDlab Pro Beta" staat |:(

maakt ook niet uit... het gaat als volgt in z'n werk mochten er meer mensen mee zitten.

In Pro is het mogelijk om met behulp van een Conditional Splice Point een soort chapter in een movie te zetten. Mbv een VM command kun je de splice een conditie mee geven. Deze conditie link je aan de button waarmee een chapter wordt afgespeeld. Zo kun je er voor kiezen om met een button de hele movie af te spelen en als conditie meegeven om de spline te negeren.

Het is dus ook moeilijk zoeken als je niet weet dat dit kan met een spline point.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 01:50 ]