Toon posts:

PC herkent Maxtor 6Y160M0 niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

vandaag heb ik mijn Maxtor 6Y160M0 binnengekregen alleen wanneer ik deze nu aansluit herkent de pc deze niet. Het is een S-ATA, deze is goed aangesloten en hij heeft ook power (je hoort en voelt hem). vreemde is echter dat er niet op staat waar de jumpers moeten zitten, nu heb ik enkele mogelijkheden geprobeerd echter zonder resultaat.
nu is mijn vraag, waar kan ik deze jumper settings vinden? ik heb geen handleiding of iets dergelijks meegeleverd gekregen.

Alvast bedankt

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Definieer 'herkennen'.

Wordt ie niet gezien door de bios of door je OS?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
De bios herkent de HD niet

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je S-ATA wel aanstaan in het BIOS?

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als ik mij goed herinner. Ik heb namelijk zelf geen SATA. Dan heb je voor SATA helemaal geen jumper settings nodig.

Maar even wat extra info lijkt mij hier vitaal. Je verteld er bijvoorbeeld niet bij wat voor moederbord je hebt. Heb je op dit moment een PATA HD in de pc zitten? Zo ja, al geprobeerd die los te koppelen en dan te booten met enkel de SATA disk. Of misschien moet je de SATA controller wel ergens in het BIOS activeren. Ik merk erg weinig van zelf proberen dus ik raad je ook aan ff goed in je mobo handleiding te kijken wat betreft je SATA. En op de site van je moederbord fabrikant misschien ff de FAQ van je mobo doorspitten. Misschien heb je wel een nieuwer BIOS nodig (maar dat lijkt me niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2004 22:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
zoek ff op maxtor.com naar jumper settings... is echt wel te vinden daar hoor!

• falcon2001
The_Stickie schreef op 11 november 2004 @ 22:20:
zoek ff op maxtor.com naar jumper settings... is echt wel te vinden daar hoor!
S-ATA heeft geen jumpersettings nodig:

If you have a motherboard with built-in SATA ports
, power on your system and look for an on-screen BIOS
message that refers to the SATA interface or controller. (See Figure 7.) This message indicates that the SATA
interface on your motherboard is enabled. If you do not see this message, consult the documentation supplied
with your motherboard or system to enable SATA support in the system BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik naar gekeken alleen deze optie heb ik nog niet gevonden. ik verwacht dat deze altijd aanstaat. het gaat om A7V600 ASUS moederbord.

Met opstarten zag ik net dat hij het moederbord wel herkende, tenminste de naam stond vermeld?!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
falconnl schreef op 11 november 2004 @ 22:22:
[...]

S-ATA heeft geen jumpersettings nodig:

If you have a motherboard with built-in SATA ports
, power on your system and look for an on-screen BIOS
message that refers to the SATA interface or controller. (See Figure 7.) This message indicates that the SATA
interface on your motherboard is enabled. If you do not see this message, consult the documentation supplied
with your motherboard or system to enable SATA support in the system BIOS.
te vinden dus! ;)
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 22:22:
Hier heb ik naar gekeken alleen deze optie heb ik nog niet gevonden. ik verwacht dat deze altijd aanstaat. het gaat om A7V600 ASUS moederbord.

Met opstarten zag ik net dat hij het moederbord wel herkende, tenminste de naam stond vermeld?!
als je bios hem herkend zou je hem moeten kunne partitioneren en formatteren. Als dit niet lukt/je dit (nog) niet kan, kijk dan ook ff in de OM FAQ / Beleid !

[ Voor 34% gewijzigd door the_stickie op 11-11-2004 22:28 ]

• falcon2001
en wel hier instructie

Pagina: 1