Toon posts:

modem + router gekregen, werkt zonnet-family?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een modem Copperjet CJ8M0 E-U gekregen plus een E-tech router RTBR03. Die heb ik nu aangesloten om mijn computer. Nu heb ik ook zonnet-family van versatel. Ik heb echter alleen een installatie CD van zonnet gekregen voor mijn E-tech USB modem. Ik krijg echter die modem en router niet aan de praat. Gaat dit ook niet lukken of moet ik eerst een installatie CD zien te verkrijgen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tja ga achterhalen volgens welke DSL settings zonnet werkt, en check of je modem het ook kan

die installatie cdrom heb je in principe niet nodig (=das voor dummies die het niet zelf kunnen)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 11 november 2004 @ 22:03:

die installatie cdrom heb je in principe niet nodig (=das voor dummies die het niet zelf kunnen)
Tsja, tot die groep behoor ik toch denk ik ook, want hoe kom ik aan mijn dsl settings dan, en als ik die dan heb wat moet ik ermee doen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hangt er helemaal vanaf welke instellingen zonnet gebruikt. Dat eerst opzoeken en dan kijken hoe het eventueel moet werken.

De AlliedData Copperjet 810 zal ongetwijfeld andere instellingen nodig hebben.

Even wat zoekwerk leert ons:

http://speedyron.op.het.net/FW515Frame.htm

Hier de informatie over de CJT810. Die zal eerst naar een 5.XX firmware moeten zodat hij ondersteuning biedt voor versatel verbindingen. Deze blijken qua instellingen niet veel te verschillen van BBned gezien alleen de VPI/VCI waarde anders is.

RFC 1483 Bridged
VPI: 0, VCI: 32

Dan e-tech router gewoon op DHCP en het zou moeten werken ;)

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 11-11-2004 22:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Welke Copperjet heb je nu precies. Het type dat je daar noemt bestaat volgens mij niet (typefoutje?). Is het de CopperJet 810?
op de site van Speedy Ron staat erg veel info over de configuratie van deze modems/routers.
Als het inderdaad Versatel is zijn dit je belangrijkste settings:

Protocol: VCMux
VPI: 0
VCI: 32
Modulation: G.Lite
bron

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 11-11-2004 23:12 ]

Verwijderd

Heeft Zonnet niet zowel KPN als Versatel aansluitingen? Die werken allebij anders, dus toch eerst even checken...

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 22:54:
Heeft Zonnet niet zowel KPN als Versatel aansluitingen? Die werken allebij anders, dus toch eerst even checken...
Klopt als je Zonnet family hebt is deze van Versatel en anders is het een KPN aansluiting.

help :?

Verwijderd

Hmm, toen ik de V5.XX firmware op mijn copperjet gooide, wat het ineens een router met bridge mogelijkheden.

Alleen toen ik V4.00 er op had ( en hier dien je dus de Copperjet Configurator voor te gebruiken, zodat je een V4 profiel kunt flashen naar het modem.)

Let ook goed op de verschillende uitvoeringen van de Copperjet, deze zijn er in verschillende serie's (maar wel het zelfde model (of is het andersom?))

Anyway, de juiste DSL gegevens opgezocht, geflash en voila....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Henk007 schreef op 11 november 2004 @ 22:50:
Welke Copperjet heb je nu precies. Het type dat je daar noemt bestaat volgens mij niet (typefoutje?). Is het de CopperJet 810?
op de site van Speedy Ron staat erg veel info over de configuratie van deze modems/routers.
Als het inderdaad Versatel is zijn dit je belangrijkste settings:

Protocol: VCMux
VPI: 0
VCI: 32
Modulation: G.Lite
bron
Dan is het even goed verderzoeken want elders las ik wat ik eerder postte voor versatel. G.Lite lijkt me ook heel erg sterk eigenlijk omdat versatel tot 2048kbit aanbiedt en G.Lite niet verder dan 1500kbit gaat.
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 23:13:
Hmm, toen ik de V5.XX firmware op mijn copperjet gooide, wat het ineens een router met bridge mogelijkheden.

Alleen toen ik V4.00 er op had ( en hier dien je dus de Copperjet Configurator voor te gebruiken, zodat je een V4 profiel kunt flashen naar het modem.)

Let ook goed op de verschillende uitvoeringen van de Copperjet, deze zijn er in verschillende serie's (maar wel het zelfde model (of is het andersom?))

Anyway, de juiste DSL gegevens opgezocht, geflash en voila....
De 5.1X firmware is inderdaad veelzijdiger en heeft duidelijke routermogelijkheden met een webinterface. Maar ook alle standaard bridge mogelijkheden die je met de 4.XX firmware ook hebt.

Let alleen inderdaat op het type. Zijn 2 varianten van de CJT810 de Revisie1 (R1) met de snelheids lampjes en de Revisie4 (R4) zonder de snelheidslampjes.

Daarnaast heb je voor 4.2X firmware de Copperjet Configurator nodig als applicatie en voor de 5.1X firmware de Copperjet Monitor 3.4.6.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Uiteraard zal TS het zelf even in detail moeten uitzoeken. Ik geef allen een paar quotes van wat ik gevonden heb. Zonder verder te willen miere**n, is de snelheid van Zonnet Family 1024kbps down/320 kbps up. Zonnet family specs

{edit} Nog wat dieper gegraven in de Zonnet helpdesk pagina's.
Daar staat iineens weer wat anders:
Waaraan dient een (“niet-Zon”) ADSL modem te voldoen om gebruik te kunnen maken van Zon ADSL Budget, Family of Plus?

Bij een Zon ADSL Budget of Zon ADSL Family (DHCP) aansluiting geldt dat het modem moet voldoen aan:
ITU-T G.Lite G 922.2
RFC 1483 Bridged (vp/vc 0/32, LLC)
( :? )

[ Voor 53% gewijzigd door Henk007 op 11-11-2004 23:52 ]

Pagina: 1