Toon posts:

ACER aspire 1604LC ATI 9000 driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus in bezit van een ACER aspire 1604lc met een ATI 9000 mobility video kaart. Ati support deze kaart niet en verwijst je door naar de fabrikant. de nieuwse acer driver dateert van juli 2003 en is dus vet oud.
De oude omega drivers werkten wel goed de 3.XX versies, echter vanaf versie 4.XX heb ik last van een zeer trage 2d omgeving.
Kortom: Heeft iemand een laptop met dezelfde problemen en hoe heb je het opgelost????

oh ja, WINDOWS XP SP2

nou, catalyst 4.10 i.c.m de mobility modder patch resulteerd weer in het verhaal dat de installer geen compatible beeldscherm adapter kan vinden. Volgens de site moet de patch werken vanaf catalyst 4.7. Heeft iemand nog een versie liggen van voor 4.10??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 22:45 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Veel fabrikanten hebben een FTP-server waar oude versies gewoon nog op staan. Misschien dat dat ook wel voor Acer het geval is.

En anders wil googlen op het versienummer ook wel eens wat opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door -=bas=- op 12-11-2004 03:07 ]

Senile! Senile Oekaki

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Anders gebruik het Omega drivers. Nieuwste omega driver ondersteunt ook mobile videokaart.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
zo, even een schopje. Ik gebruik nu de nieuwste omega drivers. 2D en #d werken nu perfect, alleen kan ik nu in 1 keer geen mpeg/avi of wat dan ook afspelen in wat voor player dan ook. Als ik direct draw uitzet werkt het wel, maar dan werken de spellen dus weer niet. Dit schijnt een vrij bekend probleem te zijn en kan met een bios update verholpen worden (volgens www.driverheaven.net). Alleen vertikt acer om ook maar 1 driver of wat dan ook te updaten. Ik heb ze al gebeld, maar kreeg als antwoord dat er geen "known issues" waren en dat er dus helemaal niks gebeurt. Ik krijg steeds meer de hekel aan die acer gasten :r :r :r :r :r :r :r