[adsl] Niet browsen wel eDonkey

Pagina: 1
Acties:

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik heb hier weer eens een probleempje met mijn naar pro getweakte alcatel modem. Nadat hij weer eens was vastgelopen geef ik hem een hardwarematige reset en sindsdien kan ik niet meer browsen, een ping naar google.com heeft geen resultaat en msn messenger kan bijvoorbeeld ook niet meer starten, kan zelfs geen WoW spelen ;(.

Wel zag ik dat eDonkey2000, wat nog aanstond, volledig aan het uploaden was, ook netlimiter gaf aan dat er een upload aan de gang was. Ook kan ik zoeken in eDonkey en de gezochte files downloaden.

Ik heb geprobeerd de standaard poorten door te sturen 21 en 80, deze ook weer te verwijderen, *eDonkey bleef de hele tijd werken*, meerdere softwareversies geprobeerd KHDSAA.134 en KHDSAA.132 *ik weet het, antiek* maar niks mocht baten.

Iemand misschien een ideetje wat er *naast aanschaf van een nieuw modem* voor mogelijkheden zijn om het weer voor me mogelijk te maken om GoT te bezoeken via dit modem?

p.s. zit nu met een usbmodem online, dit is geen optie om te blijven gebruiken, hang normaal via een routertje met meerdere computers achter de speedtouch, probleem blijft bestaan zowel bij een directe verbinding als met tussenkomst van router op beide computers -> het probleem moet liggen in het modem.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
kun je helemaal niet meer browsen, ook niet op ip?

of werkt alles op IP nog wel? Dat wijst dan op een DNS probleempje..
had ik hier vandaag ook, ik gebruikte de Chello DNSservers nog, en die doen t ineens niet meer ;)

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
op ip blijkt het wel te werken 216.239.59.99 (google.com) word goed weergegeven en ik kan hier ook gewoon naar pingen (55ms) daarna nog even getest of het nu misschien wel mogelijk was om te pingen naar een de 'normale' google.com, blijkt niet te kunnen.

Ik heb trouwens een zonnet-lite abbo, en zit nu dus met hetzelfde abbo via het usb-modem wel normaal online.

Ik heb in dat modem nooit iets van dns instellingen aangemaakt ofzo. Hoe zou ik het weer werkend kunnen krijgen?

edit:

Primary en Secondary DNS ingesteld in het modem, blijkt niet te helpen:
62.58.50.4 en 62.58.50.5

[ Voor 13% gewijzigd door SandaX op 11-11-2004 22:20 ]

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik ben nog eens aan het zoeken gegaan op dit forum maar alle topics die ook zo ongeveer met hetzelfde probleem zitten lopen dood zonder een antwoord.

Het komt er op neer dat het adres niet word omgezet naar een ip-nummer. Ik heb de dns van verschillende providers ingevuld, meerdere software/firmware-versies geprobeerd, maar dit probleem blijft bestaan. Pingen naar een ip gaat trouwens pas als de site (via ipnr) is geopend via FiFo of IE. Ook msn wil niet aanmelden (in verschillende topics gelezen dat hij dit wel zou moeten doen). Wel kan ik zoeken op google als ik het ga benaderen via ipnr.

Waarom kan ik wel gewoon surfen met een usbmodem, op dezelfde lijn, maar niet de speedtouch...

edit:

Het is nu wel gelukt weer op internet te komen, handmatig de dns instellen bij de tcp/ip instellingen op de computer bleek het probleem op te lossen

[ Voor 11% gewijzigd door SandaX op 12-11-2004 17:14 ]