Toon posts:

Micron geheugen strips kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van de volgende DDR strip (die ik al heb) nog eentje bijkopen:

Micron
mt16vddt3264AG-265a1 pc2100U-25330-b
GB CCTa734034 200201
256MB, DDR, 266Mhz, CL2,5

Ik kan alleen nergens dit merk vinden niet op pricewatch en niet op kieskeurig.nl

Ik las op FAQ als dat Micron alleen het merk van de chip is, mijn vraag welke merken hebben hierboven beschreven Micron Chips ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

waarom precies deze strip? Voor een dualchannel setup? Dat lijkt me een beetje apart, aangezien dualchannel meestal op hogere snelheden werkt

wil je gewoon je geheugen uitbreiden, dan kan je gewoon elke willekeurige stick er naast plaatsen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom per se die chips? Je kunt toch ook chips pakken die ondersteund worden door je mobo. Moet je even kijken wat er ondersteund wordt door je mobo en koop je dat erbij.

Om uit te gaan zoeken welke chips door welke fabrikant ggebruikt worden kan een hels karwei zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Crucial en Corsair gebruiken 100% Micron chips :) Verder geloof ik dat Twinmos en Dane Elec ook weleens gebruik maken van Micron chips, maar dat kan ook net zo goed Winbond zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 11:13
Kijk eens op Crucial.com/eu. Crucial maakt gebruik van Micron chips. Je zult er waarschijnlijk niet kunnen achterhalen welke chips er precies op zitten maar het is nagenoeg altijd Micron. Overigens maakt Micron ook complete DIMM's, hier de jouwe.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik daht dat ik exact hetzelfde geheugen moest hebben omdat anders m'n systeem instabiel zou kunnen worden. Maar dat hoeft dus niet persee begrijp ik.

Als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon geheugen zoeken met dezelfde specificaties, 256 mb DDR 266 mhz Pc2100 CL2,5

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 12:18:
Ik daht dat ik exact hetzelfde geheugen moest hebben omdat anders m'n systeem instabiel zou kunnen worden. Maar dat hoeft dus niet persee begrijp ik.

Als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon geheugen zoeken met dezelfde specificaties, 256 mb DDR 266 mhz Pc2100 CL2,5
Mag zelfs een hogere specificatie hebben. Als je geen dualchannel draait maakt het niet uit of je een reepje van 266MHz met een van 400MHz combineert :)

Moeten ook niet dezelfde grootte zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 12:18:
Check de PMG FAQ :)
Pagina: 1