Vandaag was ik rustig aan het computeren en had beide computers aan. Opeens vielen bijde pc's uit. Het zal wel een stroomstoring zijn geweest, want van mijn pc waar ik mee bezig was is nu mijn videokaart kapot en van mijn server is nu processor kapot ? hij heeft het gewoon alltijd perfect gedaan (2.5 jaar)
server:
2.2GHz Northwood 400FSB
MSI-6398 400FSB versie
250W voeding
1024DMX Xfire
120GB WD
512MD DDR CL2 Samsung
GF2 TI
Op die videokaart zit zowiezo nog garantie dus dat even niet ter zake.
Toen ik mijn server opstarten nadat stroom even was uitgevallen (oorzaak weten we nog niet, maar waarschijnlijk stroom uitval) toen hoorde ik een lange piep, stopte weer even en ging kwam daarna opnieuw, ik had tevens ook geen beeld, zo ging het dus de hele tijd door. Er kwam al niet een lekkere geur van de processor af (brand geur), ik dacht dat zal wel wat stof zijn wat verbrand. Dus heb ik het volgende getest:
-Videokaart, doet het gewoon nog
-Geheugen, doet het gewoon nog
-Moederbord, doet het gewoon, want lampjes branden en pc geeft wel stroom (lampje voorop brand ook)
-Hardeschijf, heeft er niets mee te maken, dan zou je gewoon zowiezo tot BIOS komen
-Geluidskaart n.v.t.
Het vervelende is nu dat ik dus nooit boekjes of wat dan ook bij mijn moederbord heb gekregen omdat ik de pc bij mediamarkt heb gekocht (voorgebouwde) dus ik weet zowiezo niet wat dit betkend op dit moederbord.
Dus ik dacht, haal de processor er even uit. Dit ging gemakkelijk alleen toen ik het koelblok eraf haalde bleef de processor al aan het koelelement zitten
kreeg het er ook met geen mogelijkheid af (ook niet met een mesje) aan de onderkant was niks zwart. Hij zat zowiezo al verkeerd op het koelelement, heel erg scheef. Dus heb daarna hem weer erin gedaan en de pc opgestart. Nadat hoorde ik helemaal geen piep meer. Beeld ging daarna ook niet meer aan. Ik haal de koeler er weer af. Zitten aan de achterkant van de processor aan de zijkanten wat pinnetjes niet goed, verbogen dus. Dit omdat de processor niet goed op het koelelemnt zat. Hij is er dus nooit goed ingezet
.
Wat ik me nu afvraag. Is echt mijn CPU kapot/dood? nadat ik de koeler eraf heb gehaald of was hij daarvoor ook al kapot (lange piep). Iemand zei tegen mij dat die lange piep aangaf dat er geen CPU aanwezig was of defecte CPU betekende. Ik heb al gesearched en gegooled maar heb totaal niets kunnen vinden. Er zit helaas ook geen garantie meer op
en 400FSB is helemaal niet meer te krijgen, worden niet meer gemaakt. Ben ik nou verdoemd om een ander moederbord te kopen met een nieuwe processor??
Zit er garantie op processors van intel d.m.v. intel zelf?
server:
2.2GHz Northwood 400FSB
MSI-6398 400FSB versie
250W voeding
1024DMX Xfire
120GB WD
512MD DDR CL2 Samsung
GF2 TI
Op die videokaart zit zowiezo nog garantie dus dat even niet ter zake.
Toen ik mijn server opstarten nadat stroom even was uitgevallen (oorzaak weten we nog niet, maar waarschijnlijk stroom uitval) toen hoorde ik een lange piep, stopte weer even en ging kwam daarna opnieuw, ik had tevens ook geen beeld, zo ging het dus de hele tijd door. Er kwam al niet een lekkere geur van de processor af (brand geur), ik dacht dat zal wel wat stof zijn wat verbrand. Dus heb ik het volgende getest:
-Videokaart, doet het gewoon nog
-Geheugen, doet het gewoon nog
-Moederbord, doet het gewoon, want lampjes branden en pc geeft wel stroom (lampje voorop brand ook)
-Hardeschijf, heeft er niets mee te maken, dan zou je gewoon zowiezo tot BIOS komen
-Geluidskaart n.v.t.
Het vervelende is nu dat ik dus nooit boekjes of wat dan ook bij mijn moederbord heb gekregen omdat ik de pc bij mediamarkt heb gekocht (voorgebouwde) dus ik weet zowiezo niet wat dit betkend op dit moederbord.
Dus ik dacht, haal de processor er even uit. Dit ging gemakkelijk alleen toen ik het koelblok eraf haalde bleef de processor al aan het koelelement zitten
Wat ik me nu afvraag. Is echt mijn CPU kapot/dood? nadat ik de koeler eraf heb gehaald of was hij daarvoor ook al kapot (lange piep). Iemand zei tegen mij dat die lange piep aangaf dat er geen CPU aanwezig was of defecte CPU betekende. Ik heb al gesearched en gegooled maar heb totaal niets kunnen vinden. Er zit helaas ook geen garantie meer op
Zit er garantie op processors van intel d.m.v. intel zelf?