Toon posts:

avi naar dvd omzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een dvd brander gekocht. Nu heb ik een avi film die ik wil omzetten naar een dvdtje. Het lukt me maar niet. Ik word er echt helemaal gek van. Ik krijg het maar niet gedaan het omzetten met sub. Ik ben nu al 2 weken bezig maar het lukt niet. Ik heb al heel veel tutorials gelezen maar nee geen nut. Het gaat heletijd bij tmpgenc mis. Het geluid omzetten gaat goed. Maar dan komt ie bij de video en dan doet ie maar tot 2250 omzetten. En als naam eindigt het met .test terwijl ik daar niet eens omvraag. Hoe kan dat? of doet hij altijd eerst zo'n test file maken en dan het grote bestand omzetten?

Kunnen jullie hier alsjeblieft posten hoe jullie het doen? Het omzetten van een avi naar een dvd dan.
Ik heb de volgende programma's al:
Ik heb hier al op het forum rond gezocht maar nee het hielp niet:(
Tmpgenc+
dvd2svcd (vind ik niet fijn)
vobsub
tmpgenc dvd author

Alvast bedankt;)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Tip: Probeer WinAVI video converter. Zoek maar op google voor de site. Perfect progje.

[ Voor 5% gewijzigd door SgtStrider op 11-11-2004 21:07 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Zoek eens op DIKO (of eigenlijk D.I.K.O. )

EN kijk hier ook eens: Divx -> DVD met subtitle(s)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie hier misschien stap voor stap uitleggen hoe je het doet?

Alvast bedankt:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 21:12:
Kunnen jullie hier misschien stap voor stap uitleggen hoe je het doet?

Alvast bedankt:)
Heb je gezocht ? ik denk 't niet ....

DIKO
- Download
- Installeer
- Configureer (paar settings/paden/voorkeuren)
- Klik bij config aan, dat je een DVD ISO wil maken
- Klik eventueel aan dat je deze gelijk wilt branden
- Wijs AVI (film) aan
- Wijs SRT (ondertitel) aan
- Druk op START (oid)
- FF Wachten
- ...
- FF Wachten
- ...
- FF Wachten

DVD ISO is klaar en/of gebrand
(het aantal keren FF Wachten .... is nogal afhankelijk van de snelheid van je PC)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gelezen. Ik ga nu is proberen wat je hebt getypt

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
www.sectie.be staat een hele DUIDELIJKE tutorial hoe je dit kan doen :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Topicstarter
die sectie.be lukt dus niet. Bij mij gaat het verkeerd:(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom zoekt men niet? Deze vraag komt echt wekelijks voorbij.

Divx naar DVD MET ondertitels?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 20:43
Kan je ook meerdere avi's achter elkaar branden op één DVD?

King of Cod

Verwijderd

Topicstarter
maui kun je mij de juiste instellingen geven of niet. Ik snap er niet zo veel van daarom.

Verwijderd

Topicstarter
microkid ik zei toch al dat het niet lukte

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 21:24:
maui kun je mij de juiste instellingen geven of niet. Ik snap er niet zo veel van daarom.
:?

maar goed, ik neem aan dat je DIKO kunt opstarten
(ik noem alleen die instellingen die ik heb gewijzigd)

Klik op configuratie
Tabblad 1:
Werkmap: Tijdelijke directory (je hebt toch gauw zo'n 10 tot 20 gig aan ruimte nodig)

Tabblad 2:
Mode: KDVD
System: PAL
Taal : 054-Dutch

Tabblad 3:
Disc bewerken (vinkje aan)
Audi taal: EN
Ondertiteltaal: NL
Maak DVD image (vinkje aan)

Tabblad 4:
Multipass (kost 2x zoveel tijd, wel betere kwaliteit)
Resolutie: 720x576

Tabblad 5:
Audio 2.0: 192 kbps

Hier kan je wat afwijken als je 5.1 wilt moet je ff een exterene encoder downloaden, probeer eerst maar zonder ...

Tabblad 6:
Ondertitels: DVD (of permanent als je ze in de film wil hebben gebrand)

Verwijderd

Topicstarter
oke thnx man;) Ik zal kijken of het nu lukt. Ik begin morgen wel met het omzetten. Nu heb ik nog een vraagje. Als het omzetten klaar is wat moet ik dan doen? Heb ik dan .vob bestanden?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

nee als je maui71 zijn instellingen opvolgt, krijg je netjes een .iso bestand. Die je als image kunt branden in je favoriete brandprogramma.

Verwijderd

Topicstarter
ow oke dat is mooi:)

De film die ik wil omzetten is 700 mb bij DIKO krijg k dan iets van 133000 tijdens het omzetten. Kan dat kloppen?

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 23:05
SgtStrider schreef op 11 november 2004 @ 21:06:
Tip: Probeer WinAVI video converter. Zoek maar op google voor de site. Perfect progje.
Deze raad ik ook aan, met 1 knop ben je klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst doki proberenn, want ik wil er ondertiteling onder. En als ik nou klaar ben met DOKI wil ik hem graag op mijn playstation2 kijken. Hij is niet omgebouwd. Een vriend van mijn broer maakt ook dvd's die van hem kan ik wel op mijn ps2 kijken. Als ik deze met PAL omzet kan ik dat dan ook?

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 09:17:
Ik ga eerst doki proberenn, want ik wil er ondertiteling onder. En als ik nou klaar ben met DOKI wil ik hem graag op mijn playstation2 kijken. Hij is niet omgebouwd. Een vriend van mijn broer maakt ook dvd's die van hem kan ik wel op mijn ps2 kijken. Als ik deze met PAL omzet kan ik dat dan ook?
Kijk anders eerst ff wat je PS2 ondersteund. Als je een amerikaanse hebt dan ondersteund hij waarschijnlijk alleen maar NTSC, maar een europese ondersteund geloof ik alleen maar PAL. Dit kun je waarschijnlijk ook wel zien op de spellen die je erin drukt, die zijn namelijk ook in 2 uitvoeringen. Als je spellen PAL zijn en ze doen het in je PS2, dan moet je je DVD als PAL branden, anders als NTSC.

laat die grote maar voor wat het is. Gewoon maui71 z'n instellingen opvolgen en je avi als movie file 1 erin drukken en je ondertitel erin drukken en dan op convert drukken. Als het goed is krijg je gewoon een iso en die kun je dan op DVD branden. Zorg natuurlijk wel voor de goede instellingen (PAL of NTSC). De grote berekent het programma zelf wel geloof ik. Probeer het eens zou ik zeggen en wacht niet op ons, voordat wij het uitleggen. Want als je het zelf probeert leer je er veel meer van + dat met dit programma niet veel fout kan gaan dus.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41
ik gebruik nu ook al een weekje WINavi
opzich een fijn programma bakt netjes de SRT files in de film
en spuugt net vob files enzo uit maar wil ik hem gaan fikken met nero of met CloneDVD dan geeft hij foutmeldingen aan. met WINavi kan ik hem wel branden maar dan doet ie t niet op mijn standalone DVD speler.

moet ik bij WINavi ook instellingen doen ?
ben er niet veel tegen gekomen eigenlijk

Check dit en help mee!

Verwijderd

Topicstarter
zo ziet het er dus uit als ik aan het converten ben. Ik vind het echt heel raar, want die vriend van me broer zei dat het rond de 3 a 4 uur zou duren het converten dan maar bij mij duurt het maar rond de 2 uur schat k zo als k kijk.

http://img120.exs.cx/img120/7682/diko.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik hem dus omgezet. Dacht ik yes het lukt krijg k weer een ander probleem. Het geluid loopt niet synchroon met de film en de ondertiteling zit er niet onder. Ik had bij diko bij ondertitels dvd gedaan en geen permanent. Moet ik de volgende keer permanent doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest de ondertiteling dus aanzetten bij de film. Dat is dus geen probleem. Maar het is veel te groot en het geluid loopt niet synchroon kan ik dat verhelpen zonder overnieuw om te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand het?

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 09:04
Zou je a.u.b de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken.
Ook is het mischien slim om een kijkje te nemen op het forum van D.I.K.O en zelf wat te proberen. Het is hier geen helpdesk

[ Voor 5% gewijzigd door sunturion op 12-11-2004 22:29 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo opdringerig doe dat komt omdat ik al 2 of 3 weken bezig ben maar het niet lukt:(

Maar ik zal eens op de site kijken;)

Nog andere suggesties?

Op de site staat niet echt iets dat ik kan gebruiken:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 22:34 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 09:04
Probeer deze guide eens.
Hij is heel erg uitgebreid en ik denk dat als je deze opvolgt dat hetwel moet lukken. Dat het geluid niet synchroon loopt kan mischien komen doordat de framerate niet goed is geconverteerd.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
sunturion doe jij ook films omzetten? zo ja hoe doe jij het en met welke programma's kun je het misschien hier plaatsen. Stap voor stap als het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er echt helemaal gek van net heb ik weer omgezet met iets andere instellingen loopt het geluid weer niet gelijk? Hoe kan dit in hemelsnaam.

Ik heb echt overal gezocht maar het lukt maar niet:(

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:49:
Ik word er echt helemaal gek van net heb ik weer omgezet met iets andere instellingen loopt het geluid weer niet gelijk? Hoe kan dit in hemelsnaam.

Ik heb echt overal gezocht maar het lukt maar niet:(
Als je een avi omzet naar dvd, moet je eerst weten wat je source is.... en dan bedoel ik Framerate, resolutie ect ect, pas dan kan je je instellingen goed zetten.
bv. een 29,97 Hz fps (NTFS) kun je NIET omzetten naar PAL(25 hz), want dan gaat je geluid async lopen. (mja het kan wel, maar dat is meer iets voor gevorderen). Er zijn verschillende programma's om te kijken wat je source is, ik gebruik zelf avicodec. Ook wil je graag weten wat voor soort geluid je hebt mp3, ac3 ect ect. Bv. van mp3 zijn er erg veel soorten maar te verdelen in CBR en VBR (constant bitrate en varialble bitrate) de laatste kan nogal eens zorgen voor async lopen van je geluid omdat de bitrate niet constant is maar variabel (de meeste omvorm proggies reageren niet goed op dit formaat) Tmpgenc kan dit wel, maar dan moet je wel wat instellingen doen.... Ik wil dat best hiet neerzetten, maar doe mij eerst eens een lol en kijk eens hoe je source eruit ziet en paste dat eens....
Avicodec http://avicodec.duby.info/

voorbeeld:
File : 349 MB (349 MB), duration: 0:41:46, type: AVI, 1 audio stream(s), quality: 51 %
Video : 311 MB, 1043 Kbps, 23.976 fps, 624*352 (16:9), XVID = XVID Mpeg-4, Supported
Audio : 37 MB, 125 Kbps, 48000 Hz, 2 channels, 0x55 = MP3, Supported

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 13-11-2004 12:16 . Reden: typo's ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
cavie welke prog gebruik jij?

ik ga het nu met win avi converter proberen. Dat lukt wel het geluid loopt ook goed. Maar bij winavi converter loopt er een balk door het midden met winavi converter omdat het een trial versie is. Ik heb versie 5.8 k had een *** gebruikt om hem full version te maken maar dat ging niet.

Modbreak:Ga je mail maar even controleren

[ Voor 245% gewijzigd door Spider.007 op 13-11-2004 14:55 ]

• Caveman
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:51:
cavie welke prog gebruik jij?

ik ga het nu met win avi converter proberen. Dat lukt wel het geluid loopt ook goed. Maar bij winavi converter loopt er een balk door het midden met winavi converter omdat het een trial versie is. Ik heb versie 5.8 k had een *** gebruikt om hem full version te maken maar dat ging niet. Iemand suggesties of een crack?
Ik gebruik TMPgenc voor avi naar mpg met tooLame en sscr voor het geluid en om te authoren gebruik ik TMPgenc DVDauthor.....
Maar ik denk dat je mijn antwoord niet goed gelezen hebt...ik kan je niet helpen als ik niet weet wat je bron is, je kunt wel 100 proggies proberen om daar zomaar een avi in te droppen en dan verwachten of er wel een goede dvd uitkomt, dan zit je denk ik op het verkeerde forum....
Als je hulp wilt zul je wat meer info moeten verstrekken, iedere keer zeggen dat je een andere proggie gebruikt en dat het niet werkt, kunnen de meeste niet zoveel mee.
enne alsjeblief....vraag hier nooit om cracks!

[ Voor 1% gewijzigd door Caveman op 13-11-2004 13:07 . Reden: typo's ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:57
volgens mij zijn hier al 1,0x10^x topics over:

AVI op DVD

Hoe een avi bestand en ondertiteling te branden?

dvd met ondertiteling

Divx naar DVD met TMPGEnc geeft geen ondertitels

Avi ondertiteling VAST

http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

avi naar dvd omzetten

Ondertiteling onder divx --> Dvd

ondertitels in SVCD toevoegen

weet je wat ook help, de 5 uur die je nu nog gaat verdoen aan dvd branden werken, van dat geld koop je een dvd+divx player van bij de aldi/lidl/micro elektro voor 80 euri.
je brand 4 films op een cd met srt/sub file en je kan lkkr een avond film kijken.

5 uur + 4min/film :X

[ Voor 51% gewijzigd door Opperhoof op 13-11-2004 13:14 ]

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 11:41
Ze zijn er zelfs al voor 60/70 euro :)

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
gsforlife, er is een editknop, gebruik die dan ook alsjeblieft :)

Verder is hier inderdaad genoeg over te vinden via de search, google en tutorialsites. Aangezien ik uit je topicstart opmaak dat je gewoon keihard een howto request, had je die ook wel ergens anders kunnen vinden. Op slot dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.