[alg] Nooit meer code kwijt?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Naar aanleiding van enkele topics (met name het nachtmerries voor programmeurs topic), werd ik weer geconfronteerd met het feit dat er erg veel code verloren gaat aan domme fouten, hardware failure, etc. Soms snippets, soms hele programma's gaan vaak stomweg verloren.

Met die gedachte ben ik aan de slag gegaan met het opzetten van een website, waarop code kan worden opgeslagen, om nooit meer verwijderd te worden, uiteraard slechts toegankelijk voor de maker.

Het resultaat: CodeVault. Zolang het niet uit de hand loopt gratis, onbeperkt en banner-vrij te gebruiken :).
Voor mij persoonlijk betekent dit een plek waarin ik (in mijn geval vooral snippets) kan dumpen, zonder dat ik een delete functie kan gebruiken (zelfbescherming ;)). Mocht ik dat later (waar dan ook) nog eens nodig hebben kan ik er direct bij.

Binnen veel bedrijven zijn er oplossingen voor dit probleem, en CodeVault is voor sommigen ongetwijfeld overbodig. Toch ben ik benieuwd naar jullie meningen en suggesties voor verbetering, en nodig jullie dan ook uit een kijkje te nemen en het eens te proberen. (mijn excuses voor eventuele problemen, al zou je code zowiezo veilig moeten zijn ;))

Ook kan de code vanuit je private codevault gepubliceerd worden naar de publieke vault, waarin iedereen kan zoeken en lezen. Hiermee is direct een platform voor het delen van handige code gecreëerd.

Resumerend:
- wat is jullie oplossing voor dit eeuwige probleem?
- wat zijn jullie meningen/suggesties voor CodeVault?

Voor de volledigheid nog een linkje: http://codevault.cjb.net

toestemming .oisyn

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27
Hoe zit het met de copyrights op je code?

|>

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Sja, hoe veilig kan zoiets zijn? Ik weet niet...

Ik vertrouw jou wel ofzo, alleen, alles wat eigenlijk op het web staat is te achterhalen. En met zo'n site wordt het wel makkelijk natuurlijk... Of zie ik dat verkeerd?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je gewoon netjes voor backups zorgt dan heb je zoiets als "CodeVault" niet nodig. Bovendien het veiligheidsaspect. Alles is toegankelijk en alles is te kraken. Vind ik niet zo'n puik idee.

Verder geloof ik niet dat projecttopics hier mogen, daar is het "Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt"-topic voor. Tenzij je toestemming hebt van een mod natuurlijk. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Is een interne CVS-server niet veel beter voor bedrijven?
Dan blijven de bedrijfsgeheimen tenminste echt binnen het bedrijf.

Voor de thuisprutser lijkt me dit wel een aardig systeem,
lijkt een beetje op een samensmelting van SourceForge+GMail...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27
Imho is CVS of een afgeleide handiger, omdat het comitten laag drempeliger is, als ik hier 90 mb aan code submit tieft hij er echt uit, CVS niet (naja :P)

|>

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Denk dat je ook gewoon je codes op een papiertje kan zetten/ printen? En dan bij je PC plakken? Is veiliger ;)

Nee serieus... Het lijkt wel wat, maar kun je dan geen encriptie gebruiken ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door Nik op 11-11-2004 20:49 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Simon >
Precies, waarom staat codevaults code niet in de publieke code?

Verder vind ik het wel een grappig idee, maar ik zie niet echt in waarom dit beter is dan bijvoorbeeld sourceforge (als je alleen de 'backup' functie gebruikt)? Of beter dan een code repository (die geback-upt wordt)?

Verwijderd

Natuurlijk is zoiets wel veilig te maken. Als je zorgt dat wat geupload al encrypted is op de client zelf, en pas decrypted wordt als het gewodnload is, dan is je code al die tijd veilig geweest. Niemand kan de code lezen, als je een sleutel gebruikt die groot genoeg is. Maar dan moet je dus wel die sleutel zelf weer ergens bewaren ;)

Maar waarom? Waarom in vredesnaam? Als iets echt belangrijk is, dan heb je een backup systeem met een mirrorende RAID array, en zelfs daarvan maak je zo nu en dan een image die je op een tape of DVD brandt.
Gewoon regelmatig je code backuppen of liever nog: in een revision control systeem duwen, en daar gewoon actief mee aan de slag gaan.

Natuurlijk kun je ook dagelijks een backup naar een remote server sturen, of laten ophalen. Maar dan moet het dus niet naar een website (waarom zou je HTTP gebruiken?), maar over een beveiligde verbinding naar een fileserver.
proller schreef op 11 november 2004 @ 20:40:
Sja, hoe veilig kan zoiets zijn? Ik weet niet...

Ik vertrouw jou wel ofzo, alleen, alles wat eigenlijk op het web staat is te achterhalen. En met zo'n site wordt het wel makkelijk natuurlijk... Of zie ik dat verkeerd?
Ik zit nu een tijdje naar je post te kijken, maar ik vraag me echt af wat je nou probeert te zeggen. Alles is prima te beveiligen, als je maar de juiste maatregelen treft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 21:09 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Misschien spuit 11, maar het nut van codevault ontgaat me eerlijk gezegd ook. Als ik je probleemomschrijving lees, schiet mij meteen te binnen: Code Versioning!

En sowieso: voor heel veel problemen bestaan er open source oplossingen. Zelf knutselen is leuk, maar dan zou ik een project kiezen met echte meerwaarde.

Als je toch zo gehecht bent aan je code: met subversion hoef je geen enkele code kwijt te raken en vraag je zelfs in een mum van tijd je codebase van tijdstip x op. Af en toe nog eens je repository op een CD'tje branden, en er kan je niet zo veel meer gebeuren (qua codebase dan).

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Vind het ook fairly useless. Maak gewoon backups, en een svn is natuurlijk helemaal mooi.

Rustacean

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Wat heeft deze website, wat bijvoorbeeld Subversion (of een ander modern VCS) niet heeft? Ik kan zo wel een aantal dingen noemen die jouw website niet heeft:
• Version control
• Access control
• Met hele directories werken
• Backups?
• Secure access (SSL)
De interface is ook ontzettend onpraktisch (bestanden uploaden via een webbrowser). Ik wil niet lullig doen, maar ik kan er gewoon weinig positiefs over zeggen. Voor mij heeft het geen enkel nut.

Sowieso is het heel vervelend om je code repository niet in eigen beheer te hebben. Wat als jouw webserver down is, of als er een fout in je code zit, wardoor mijn code openbaar wordt, of je besluit om met het project te stoppen? Dan ben ik mooi mijn code kwijt. Voor amateurs is dit misschien acceptabel, maar in een professionele situatie is dat onacceptabel. Als ik of het bedrijf waarvoor ik werk met mijn code mijn brood moet verdienen, dan zet ik die niet zomaar online; ook al kan ik 'm van het publiek afschermen.

De enige praktische toepassing die ik me kan voorstellen is het openbaar maken van kleine stukjes code. Maar daar hadden we CodeBase al voor (ook al niet altijd even nuttig, trouwens).

[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 11-11-2004 22:45 ]

• rvanlooijen
Om maar even op wat zaken te reageren:

- Zoals ik al zei zal dit voor een aantal mensen hier geen meerwaarde hebben, gezien de andere oplossingen.
- Het systeem is imho vrij ok beveiligd dmv apache basic auth, al is er (nog) geen encryptie toegepast.
- CodeVaults code staat niet in de public vault, omdat ik niet denk dat ik dit kan maken. De code zal ongetwijfeld niet bug-free zijn, waardoor ik code van gebruikers mogelijk in gevaar zou kunnen brengen. (heb alles overigens wel in mn private vault ;))

Mensen die vraagtekens zetten bij de beveiliging, sja, alles staat inderdaad in plain text opgeslagen op de server. Ik zal dan ook niet ontkennen dat ik desnoods fysiek altijd bij de code kan op de server zelf, al kan ik niet meer dan een persoonlijke belofte van discretie doen.

Verder is alle kritiek uiteraard welkom :) Ik ben bereid om er (wanneer dit lukt) wat meer tijd in te steken om zaken aan te passen, ook zou ik het leuk vinden om wat meer inhoudelijk commentaar te krijgen over wat er op dit moment draait, door eventueel wel geïntresseerden.

Overigens, mbt de 90MB aan code, is dat inderdaad met de huidige opzet aan de grote kant. Wel denk ik aan een systeem waarin alle code in eigen files wordt weggeschreven zodat het systeem werkbaar blijft bij flinke lappen code. Overigens heb ik getest met zo'n 110MB aan data, wat goed ging, alleen de search werd flink traag ;)

//edit: misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gemaakt, maar de voorname doelgroep is ook gewoon de "thuis prutser" zo je wilt, en kleinere pro's misschien. De bedoeling is een eenvoudige maar doeltreffende oplossing voor die doelgroep, zonder alle bijbehorende toeters en bellen. Dat betekent dat het inderdaad niet intressant is voor veel pro's hier ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rvanlooijen op 11-11-2004 23:04 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Maar welke functionaliteit bied je nou, die niet in mod_dav zit? Of eventueel mod_dav_svn?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn
  • Laatst online: 22:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caesartje schreef op 11 november 2004 @ 22:44:
//edit: misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gemaakt, maar de voorname doelgroep is ook gewoon de "thuis prutser" zo je wilt, en kleinere pro's misschien.
Ook de thuisprutsers kunnen sourcecontrol gebruiken. Er zijn een aantal gratis systemen. Zelf ben ik wel te spreken over Perforce, is gratis te gebruiken voor max. 2 clients zonder commerciele doeleinden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• rvanlooijen
MSalters schreef op 11 november 2004 @ 23:21:
Maar welke functionaliteit bied je nou, die niet in mod_dav zit? Of eventueel mod_dav_svn?
Mogelijk niet 1, de publish functie wellicht?

Bij de opzet was de gedachte (zoals alles bij mij) simplicity = bliss, dus de basis en niet meer dan dat.

Zo is er ter zelfbescherming bewust de delete en edit functie weggelaten.

Ik wil nog even toevoegen dat als CodeVault je enige plaats om je code te saven is, je flink fout bezig bent. Wel kan het voor sommige mensen een extra zekerheid bieden, een "just in case" plekje voor je code :)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Misschien ben ik gewoon pessimistisch, maar ik kan me geen situatie voor de geest halen waarin ik spontaan gestimuleerd zou worden om mijn code op CodeVault te droppen. Even snel brand ik een CD'tje. Want dat zie ik als het equivalent. En als ik geen CD'tje bij de hand heb, zet ik het wel tijdelijk ergens online, waar niet zomaar onbekenden aankunnen.

Nee, sorry, ik ben totaal niet mee :)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

.oisyn schreef op 11 november 2004 @ 23:33:
Ook de thuisprutsers kunnen sourcecontrol gebruiken. Er zijn een aantal gratis systemen. Zelf ben ik wel te spreken over Perforce, is gratis te gebruiken voor max. 2 clients zonder commerciele doeleinden.
Kleine correctie: Perforce is gratis voor max 2 users zonder commerciele doeleinden. Clients zijn net iets anders: die bepalen meer welk stuk van je depot je waar op de harddisk wil hebben en ze hebben (onder andere) een owner en da's een user.

Ik heb thuis ook een Perforce server draaien (best een aardig dingetje al mis ik af en toe toch wel wat) en ik kan een 'onbeperkt' aantal clients aanmaken en gebruiken, maar alle clients hebben wel dezelfde user als owner (typisch een client per machine). Ik heb twee users aangemaakt: een admin en eentje met beperkte rechten die ik voor development gebruikt (zodat ik geen domme dingen kan doen :P).

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Ik gebruik ook Subversion om zelf mee te hobbyen. Het is echt niet te ingewikkeld voor privé-gebruik, als je toch al een webserver hebt staan. Het is zeker makkelijk dan webbased je code committen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
Ik gebruik voor vrijwel alle (thuis/hobby)projecten een Source Control system, en ik denk dat iedereen dat best zou doen. Het is handig; je houdt een history bij, je hebt alle versies, en je kan je volledige DB makkelijk backuppen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit ongewild code ben kwijtgeraakt (door m'n eigen schuld dan), maar mocht het ooit gebeuren, dan is dat nu geen probleem meer aangezien ik nog altijd m'n source control heb.

Op m'n werk gebruiken we Visual SourceSafe; dat werkt best prettig als je het goed gebruikt en het integreert in VS.NET.

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik gebruik nu zowel thuis als op m'n werk SubVersion. Love it. Gratis te gebruiken en je hebt de keus om het via een webserver te laten lopen (apache, met .htaccess en ssl mogelijkheden ;) ) of via een eigen SubVersion server (dus geen webserver nodig).

Daarnaast zijn er nog een hoop gratis versiebeheer systemen (CVS, Arch, Bitkeeper etc).

Dus als je nooit meer code kwijt wilt raken kan je beter een versiebeheer systeem gebruiken dan het systeem van de TS.

Zelf als je een bestand met dezelfde naam upload in een versiebeheer systeem is er niks verloren aangezien je gewoon de vorige versie van het bestand kan terughalen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik zal jou systeem niet snel gebruiken, ik donder toch niet me werk waar bloed zweet en tranen in zit zomaar even op een site.

En 30mb aan source code submitten lijkt questa niet echt een strak plan.

Ik werk met alle projecten, ook hobby projecten, met Visual SourceSafe. Werkt prima!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 19:19

Rmg

Persoonlijk vind ik het best wel handig :)

vooral met hobby en school projecten thuis opslaan op school weer gebruiken.

Of bij klasgenoten thuis zitten en dan gewoon je code kunnen ophalen. er zitten wel wat voordelen in vooral als je niet zulke hoge eisen hebt ;)

Verwijderd

Het nut daargelaten, hier enkele suggesties:
  • Registratieconfirmatie? Aaargh!
  • Moest ff zoeken waar in te loggen
  • Ik heb m'n eigen code gepublishd, maar ik kan deze niet bekijken onder Public Code. Als ik bij Users op m'n naam klik, en vervolgens op Show All (die buttons zijn moeilijk te onderscheiden), staat er die test public code
Ik ga het trouwens niet gebruiken, want ik heb zelf al eens zo'n (publieke) code dump gemaakt ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 00:45:
[...]

Kleine correctie: Perforce is gratis voor max 2 users zonder commerciele doeleinden. Clients zijn net iets anders: die bepalen meer welk stuk van je depot je waar op de harddisk wil hebben en ze hebben (onder andere) een owner en da's een user.
Ik ken het verschil, ik dacht alleen dat de limiet op het aantal clients lag, niet op het aantal users. :)
whoami schreef op 12 november 2004 @ 08:37:
Op m'n werk gebruiken we Visual SourceSafe; dat werkt best prettig als je het goed gebruikt en het integreert in VS.NET.
sourcesafe is nogal evil op het moment dat meerdere mensen een file uitgechecked hebben; perforce kan hier een stuk beter mee omgaan. Daarnaast is de source control integration (of dat nou sourcesafe of perforce is) in vs.net enorm kut voor grote projecten, omdat ie voor iedere file een dubbele roundtrip wil maken naar de server. Onze server staat in de vs, en hoewel we wel een lokale proxy hebben draaien, en je wordt echt niet vrolijk als ie roundtrips moet maken voor elke van de pakweg 20.000 files. :)

Daarnaast werkt de IDE integration op basis van project files (vs.net zal geen files binnen gaan halen die niet vanuit een project gerefereerd worden), en kan sourcesafe niet goed omgaan met verplaatste of verwijderde files. Perforce houdt een letterlijke kopie van de directory tree bij. Als je een file verwijdert en je submit dat, dan wordt die file bij de andere clients ook verwijderd op het moment dat zij een sync doen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het verplaatsen of het hernoemen van files.

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2004 10:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Kijk ook eens na Borland Starteam 2005 werkt echt prima! :) Zelf op een laptop draait het nog soepel, heb zelf geen ervaring met SourceSafe 6. Maar ik neem aan dat het vergelijkbaar is met Starteam. Starteam heeft goede integratie in de Borland productlijn en in Visual Studio (.NET) en volgens mij ook Eclipse etc. Maar dat weet ik niet zeker, iig ingenieus product dat Starteam :+

• whoami
.oisyn schreef op 12 november 2004 @ 10:33:
[...]

Daarnaast werkt de IDE integration op basis van project files (vs.net zal geen files binnen gaan halen die niet vanuit een project gerefereerd worden), en kan sourcesafe niet goed omgaan met verplaatste of verwijderde files. Perforce houdt een letterlijke kopie van de directory tree bij. Als je een file verwijdert en je submit dat, dan wordt die file bij de andere clients ook verwijderd op het moment dat zij een sync doen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het verplaatsen of het hernoemen van files.
Dat zijn idd wel dingen die een serieuze verbetering betekenen.
De laatste versie van SourceSafe is natuurlijk ook al gedateerd. Het wordt tijd dat MS eens met wat nieuws komt.
Ik weet niet of er in MS Build iets zal zitten wat VSS kan vervangen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op 12 november 2004 @ 12:19:
Zelf op een laptop draait het nog soepel
:?
Waarom zou source control zoveel resources vreten dan?

Verwijderd

SubVersion (svn) is een hele mooie, vooral (als je de goeie setup maakt) omdat je webdav (a.k.a. webfolders) kan gebruiken , dus dan hoef je geen client in te stellen.
je hoeft alleen een webfolder drive mapping aan te maken.
versie beheer is dan eenvoudig en niet door de gebruiker te controleren,
maar als je de svn client installeert is dat ook weer verholpen

ook zit er een backup tooltje bij, waardoor je zonder de server offline te halen de hele svn meuk consistent kan backuppen (doet een hotcopy van de svn database)
/me RTFT ipv alleen ff een ?limit=999 => ctrl-f svn te doen ReSc 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 13:10 . Reden: leesbaarheid ]

• MSalters
  • Laatst online: 09-04 22:08
.oisyn schreef op 12 november 2004 @ 12:38:
[...]
:?
Waarom zou source control zoveel resources vreten dan?
Omdat er drie strategieen zijn:
Base versie plus changesets opslaan
Laatste versie plus inverse changesets opslaan
Alle versies opslaan.

De laatste aanpak vreet diskruimte, wat juist op laptops schaars is. De eerste twee zijn gangbaar, en de discussie loopt al 30 jaar. Met de eerste aanpak moet je bij een checkout current alle changesets integreren; met de tweede moet je bij elke checkin een versie update doen. Geen van beide is goedkoop. Daar komt de diff bij, dat is meestal ook duur - zeker in het eerste model.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Logisch, maar ik had het over speed issues, alienfruit zei namelijk dat het soepel liep. Als je niet genoeg diskruimte hebt heb je niet genoeg diskruimte, het is niet zo dat het dan ineens langzaam gaat (hoogstens door fragmentatie zodra je tegen de limiet aanloopt, maar zoveel disk access zul je ook weer niet hebben)

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 10:01:
Het nut daargelaten, hier enkele suggesties:
  • Registratieconfirmatie? Aaargh!
  • Moest ff zoeken waar in te loggen
  • Ik heb m'n eigen code gepublishd, maar ik kan deze niet bekijken onder Public Code. Als ik bij Users op m'n naam klik, en vervolgens op Show All (die buttons zijn moeilijk te onderscheiden), staat er die test public code
Ik ga het trouwens niet gebruiken, want ik heb zelf al eens zo'n (publieke) code dump gemaakt ;)
• Sja, da's een keuze, kan het inderdaad waarschijnlijk beter uit zetten, al ben ik bang voor fuckups van users. Wel kan het signup form nog wat verbetering gebruiken.
• De manier van inloggen is (onder users) inderdaad enigzins onlogisch, maar goed op te lossen indien ik daar tijd voor kan vinden. Geen enorme issue atm.
• De code in de public vault is (nog) niet realtime, maar update elke 10 mins. Dit o.a. om de load te verminderen bij zwaarder gebruik. Je code staat er gewoon in ;)

Verwijderd

Lang geleden heb ik ook nog met een Visual Sourcesafe gewerkt thuis. Maar dat vond ik al vrij snel een irritant systeem. Niet in het minst omdat - toch voor zover ik heb kunnen ontdekken destijds - ze enkel Windows ondersteunen. Voor de gemiddelde thuisgebruiker misschien nog aanvaardbaar, maar meestal wil je vroeg of laat wel iets meer gaan doen. Hoezo er zijn mensen die ook willen ontwikkelen voor Linux of BSD enzo? :X

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Ik gebruik gewoon Subversion hier thuis, het mooie is dat ik via SSL en WebDAV gewoon fijn vanuit school of andere plekken kan prutsen aan m'n code en er redelijk veilig bij kan :) Ook als code-backup werkt het fijn, zeker met de TortoiseSVN shell tool waarmee je alles fijn via context-menuutjes kan doen in je explorer :)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
BTW het is denk ik wel handig even wat langer na te denken over een naam :D
[google=codevault]

• whoami
Heeft er trouwens iemand ervaringen met SourceGear's Vault?

Verwijderd

Caesartje schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:09:
[...]
• De code in de public vault is (nog) niet realtime, maar update elke 10 mins. Dit o.a. om de load te verminderen bij zwaarder gebruik. Je code staat er gewoon in ;)
Mmmm... voortijdige optimalisaties. Gotta love it :z.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 15:45 ]

Pagina: 1