Toon posts:

Xserve RAID op Proliant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van me heb ik onlangs een XServe RAID met 1.35TB capaciteit aangesloten (via fiber) op een Proliant ML350 server met Windows 2000 Server erop. De XServe RAID heeft 7 schijven (de linkse helft is bezet) erin en één fiber kanaal is aangesloten op de Proliant. Het andere fiber kanaal op de Proliant gebruiken we voor de S-AIT oplossing van Sony (500GB ongecomprimeerd).

Mijn vraag is nu: hebben we prestatieverlies door maar één kanaal van de fiber te gebruiken voor de XSERVE, of ben ik juist in de veronderstelling dat de netwerkkaart zowiezo de flessehals in deze opstelling zal vormen? OF ligt de flessehals in de PCI slots van de Proliant.

Als er nog iemand aan zo'n operatie zou willen beginnen, hou er rekening mee dat Apple geen ondersteuning geeft op haar XServe RAID oplossingen als ze aan Windows stations gekoppeld worden. Voor onze klant was dit echter een zeer betaalbare en goede oplossing.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik neem aan dat de Fibre Channel-adapter minimaal 64-bit 66MHz PCI gebruikt en dus minimaal over 533MB/s bandbreedte beschikt. Dat is veel meer dan 1Gbps of 2Gbps Fibre Channel. Als die doos niets anders moet doen dan data over het netwerk serveren zal er weinig verschil in prestaties zijn tussen één en twee kanalen. Als er een bottleneck is, dan ligt die toch eerder bij de client of bij de RAID-controller en zijn zeven schijven (die zal met veel random I/O geen 100MB/s of 200MB/s trekken).