Ik heb sinds vandaag twee Corsair 256MB PC3200 ValueSelect bankjes gekocht om dual channel geheugen te kunnen gebruiken op mijn net nieuwe Asus P4P800 SE moederbordje. Maar, om een of andere reden draait het geheugen op 333mhz ipv 400mhz, op PC2700 snelheid dus. Heel vaag. Het dual channel gedeelte werkt overigens wel goed.
Ik heb mijn BIOS al geupdate naar de laatste versie (1007), maar ook dit helpt niets. Ik heb gekeken naar de opties in de BIOS, maar ook daar kan ik weinig bijzondere instellingen vinden die dit kunnen verhelpen.
Mijn systeem:
Hier geeft Everest weer dat ik wel degelijk 2x PC3200 geheugen heb:

Hier geeft Everest weer dat het geheugen maar op 333mhz draait (test was trouwens qua benchmark niet betrouwbaar, had namelijk winamp, etc. draaien, maar daar gaat het ook niet om):

Kan iemand me vertellen hoe ik het op 400mhz kan laten draaien?
Ik heb mijn BIOS al geupdate naar de laatste versie (1007), maar ook dit helpt niets. Ik heb gekeken naar de opties in de BIOS, maar ook daar kan ik weinig bijzondere instellingen vinden die dit kunnen verhelpen.
Mijn systeem:
- ASUS® P4P800 SE
- Intel® Pentium™ Prescott 2.4Ghz
- 2x Corsair® 256MB PC3200 (Dual Channel)
- Western Digital® 160GB S-ATA 8MB Cache
- ASUS® V9999™ Gamer Edition (nVidia 6800)
- Creative® SoundBlaster™ Audigy™ 2 Player
- Lite-On® DVD±RW LDW811S
- ASUS® DVD-E616P2
- Logitech® MX™1000 Cordless Laser Mouse
- Logitech® MX™310 Optical Mouse (backup muis)
- Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition
- Iiyama® LS902UT Vision Master 1451
- Logitech® Extreme™ 3D Pro
Hier geeft Everest weer dat ik wel degelijk 2x PC3200 geheugen heb:

Hier geeft Everest weer dat het geheugen maar op 333mhz draait (test was trouwens qua benchmark niet betrouwbaar, had namelijk winamp, etc. draaien, maar daar gaat het ook niet om):

Kan iemand me vertellen hoe ik het op 400mhz kan laten draaien?