Toon posts:

AOpen Barebone 220watt voeding met GF6800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan deze Barebone te kopen omdat ik toe ben aan wat nets en klein na het gemod van de laatste tijd.
http://www.alternate.nl/c...ml/nodes_info/sbjb01.html

Nu heb ik een Gforce 6800 128mb die ik erin wil gaan gooien.
Maar nu zag ik ergens staan dat de voeding maar 220watts is... :|

Ik draai hem nu op een 300Watts voeding.

Het systeem word:

AOpen XC Cube
AMD Athlon Xp Mobile 2400+
2x 256mb Twinmos
120gb Maxtor ATA
Creative Soundblaster Live 5.1
en de GF6800 dan...

Ik ben niet van plan iets te overklokken.

Zou dit systeem willen draaien?

Verwijderd

Ja.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Grote kans dat het lukt, barebone voedingen staan bekent om hun degelijkheid. Ze kunnen dan ook echt 220 watt leveren (soms nog wel meer) in tegenstelling tot goedkope merken die de opgeven waardes alleen maar als piek kunnen leveren.

Mijn 200 watt shuttle trekt ook een pentium 4 2,6; R9800; 3 hd's en nog een dvd speler :)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
vet!!

Ga ik eens bij zijn met mijn nieuwe blootbot straks :9~ :o 8) :*) :9 _/-\o_ :D :9~ B)

Verwijderd

je kan er ook makkelijk achter komen door de handleidingen te lezen van je onderdelen, die je dan toch al los hebt liggen. Meestal staat het er zelfs op hoeveel V`s ze nodig hebben. Een simpel optel sommetje en je weet het zeker. ;)

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 21:21:
je kan er ook makkelijk achter komen door de handleidingen te lezen van je onderdelen, die je dan toch al los hebt liggen. Meestal staat het er zelfs op hoeveel V`s ze nodig hebben. Een simpel optel sommetje en je weet het zeker. ;)
V's optellen :?

Last.fm

Verwijderd

Volts...

Edit:
Oke, misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar voor ieder die ooit natuurkunde op school heeft gehad of die even moeite doet om het op internet op te zoeken kan met de informatie over het benodigde Volt het wattage uitrekenen..

Ik heb hier binnenkort een SE over, dus als je me lief aankijkt, wil ik het wel voordoen, zolang ik de gegevens heb..

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 09:46 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volts? :?

Ampère's heten die dingen. Maar dat staat vast niet in een handleiding hoeveel stroom het onderdeel verbruikt. Alleen op de voeding staat meestal een sticker hoeveel Ampère deze kan leveren.
Meestal staat het er zelfs op hoeveel V`s ze nodig hebben.
Meestal 12, 5 en soms 3.3V. :+

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 12-11-2004 09:48 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 09:43:
Volts...

Edit:
Oke, misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar voor ieder die ooit natuurkunde op school heeft gehad of die even moeite doet om het op internet op te zoeken kan met de informatie over het benodigde Volt het wattage uitrekenen..

Ik heb hier binnenkort een SE over, dus als je me lief aankijkt, wil ik het wel voordoen, zolang ik de gegevens heb..
Dan zou ik nog maar even goed gaan leren voor dat se :+ (nofi)

Als je de wattages van de verschillende onderdelen uit wil rekenen moet je niet alleen weten op hoeveel volt het apparaat werkt (in een computer 3.3, 5 en 12 volt) maar ook hoeveel ampere hij bij dat voltage trekt. Dan kun je vervolgend Volt * Ampere = Watt doen.
Zo kun je idd een beeld krijgen van hoeveel het systeem ongeveer nodig heeft. Het probleem is alleen dat lang niet altijd duidelijk is hoeveel watts bij welke voltage een voeding kan leveren (een 550 W Q-tec kan nl. bij lange na geen 550 watt leveren), een barebone voeding is daar over het algemeen heel goed in en kan het opgegeven wattage ruim leveren :)

Last.fm

Pagina: 1