Toon posts:

Primary, secundairy slave master etc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Sinds kort heb ik op mijn asus p3bf moederbord naast mijn harddisk en cdrom nog een extra harddisk ingebouwd. De master/slave jumpers staan goed. Het probleem: zodra ik verkenner/mijn comp. open hangt de pc. Wat is de beste manier om deze drie componenten aan te sluiten (primairy, secundairy, slave, master etc)

Nu heb ik ze zo staan:

primairy master (boot)
primairy slave (extra harddisk)
secundairy master (cd-rom)
secundairy slave (leeg)

Alvast bedankt!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Volgens mij moet je in elk geval een cd-rom op je eerste ide hebben. dus slave. tweede hd master

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
2 hdd en een cdrom, voor echt rotte mainbord die nit echt soepel mee willen werken doe ik altijd het volgende, dit werkt tot nu toe altijd :

pr master boothdd
pr slave leeg
sec master cdrom
sec slave 2e hdd

dit is het snelste wat betreft kopieren van hdd -hdd, en van cd -hd...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hmm tja risico is als je secondary crashed in windows..het bekende ! dat je geen cd-rom's aan kunt..en dat zuigt.

Maarja als je ooit es brander erbij plaatst zou ik de hd's primary en de 2 cd's secondary zetten.

Voor nu.. hard 1 en cdrom primary en andere hd secondary.

Verwijderd

Topicstarter
De meningen lopen dus nogal uit elkaar...

Het werkt bij mij niet om de slave en de cdrom allebei secundairy te zetten... dan boot ie niet...

Maakt de volgorde van het kabeltje ook uit? Dus ide moederbord -> harddisk1 -> harddisk2 of in andere volgordes dus?

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 13:58 schreef psygho het volgende:
2 hdd en een cdrom, voor echt rotte mainbord die nit echt soepel mee willen werken doe ik altijd het volgende, dit werkt tot nu toe altijd :

pr master boothdd
pr slave leeg
sec master cdrom
sec slave 2e hdd

dit is het snelste wat betreft kopieren van hdd -hdd, en van cd -hd...
2 hardeschrijven + Cdrom + brander

Wat werkt dan het beste?

Dit?
pri master: boot hd
pri slave : 2e hd
sec master: cd rom
sex slave : brander

Verwijderd

Het ligt volgens mij gewoon aan welke snelheid waar:
als een cdrom-speler udma is, liever master dan slave (als je 2e hdd pio is )
etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 januari 2001 15:07 schreef Superbeo het volgende:
Het ligt volgens mij gewoon aan welke snelheid waar:
als een cdrom-speler udma is, liever master dan slave (als je 2e hdd pio is )
etc.
Ik heb ergens gelezen dat als je 2 ide app. op 1 ingang doet ze op 16 bit werken en dus langzamer zijn. Een udma cdrom kun je dus beter alleen op 1 poort zetten en je 2 schijven op de andere, mits die schijven ook niet udma zijn. Helaas werkt dat dus bij mij niet, als ik de 2 schijven op een poort zet loopt ie vast...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ene harddisk werkt alleen als ik hem niet op Master zet... de cdrom en andere slave hd worden wel herkend, het probleem blijft echter: vastlopen na openen verkenner oid. HELP!
Pagina: 1