Toon posts:

E-mail voor bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben samen met iemand een bedrijf aan het opstarten, maar we hebben een klein probleempje met het binnenhalen en lezen van de mails.
Wij hebben een 5-tal e-mail adressen die we beiden gebruiken en willen inzien.
Het probleem is dus, wanneer ik op receive klik, alle e-mails binnenkrijg, en mijn collega dus niet. Is er een mogelijkheid om dat op te lossen? Dat we beiden alle e-mails in kunnen zien? We willen geen webbased mail gebruiken...
Maar dan nog iets vervelends, als we beiden alle e-mail kunnen inzien en hij ergens op gereageert heeft, dan zie ik dat natuurlijk niet en bestaat de mogelijkheid dat ik op dezelfde vraag reageer.

Verwijderd

Beetje zoeken op Google en je had dit makkelijk zelf uit kunnen vinden.
http://www.imap.org/about/whatisIMAP.html

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ondersteunt je host geen IMAP, dan blijf je mail op de server staan (ook de verzonden mail als je dat instelt), zo kan je in combinatie met een webmail-interface overal ter wereld je mail lezen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Hoi,

ik vermoed dat je één mailbox met 5 aliassen gebruikt, en niet vijf mailboxen. Je kan dit probleem op twee manieren oplossen: je installeert een kleine mailserver die alle mails uit deze mailbox haalt, en je stelt je mailclient in om de mail van de mailserver af te halen (de mailserver gaat dan de mail verdelen aan de hand van de naam voor het @ symbool), of je kan met rules gaan werken in je mailclient waarbij je eigenlijk alle mail die niet voor jouw bedoeld is gaat verwijderen zodat uiteindelijk enkel de mail die voor jou bedoeld is in je mailbox zichtbaar is.

Een andere oplossing is een extra mailbox aanvragen bij de ISP.

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
fabio-c, ik heb er totaal geen verstand van, daarom vraag ik het hier. Niet zeiken.

AtleX, dat is nou juist het probleem, we willen geen gebruik maken van webmail.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, we gebruiken 5 mail-boxen. Omdat we alle onderwerpen graag gescheiden willen houden.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 20:12:
Dat hoeft ook niet, je kan IMAP boxen gewoon ophalen in Outlook. Maar als je host ook webmail aanbeidt kan je overal ter wereld bij je mail, juist omdat het op de server blijft staan. Je hoeft je ook geen zorgen meer te maken over back-ups van je mail. Als je je computer herinstalleert en je configureert Outlook opnieuw dan haalt hij je mail weer van de server af.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 19:47

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fabio-c, ik heb er totaal geen verstand van, daarom vraag ik het hier. Niet zeiken.

Als je zo begint met reageren op mensen die je proberen te helpen, dan denk ik dat steeds minder mensen zin hebben om je te helpen.
Wat Fabio-c wil zeggen is dat het ook op dit forum de bedoeling is dat je eerst zelf wat onderzoek doet en als je er niet aan uit komt, dan open je hier een topic met voldoende informatie. Geef dus wat meer info. Wat ondersteunt je provider allemaal? Waar heb je al gezocht en geprobeerd?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Ergens geen verstand van hebben is geen excuus. Als je ergens geen verstand van hebt, dan ga je op zoek naar informatie. Net zolang tot je wel weet hoe en wat.

Dit is namelijk gewoon een heel erg simpel probleempje. En met zo'n "Niet zeiken"-houding, vind ik dat geen topic waard.

Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.