Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Hier staat tekst
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Hmm. mogelijk. Maar oorspronkelijk waren ze groter. Die bovenste, met dat vliegtuig, daar zag je ook haar schaduw op de grond (ok, niet zo moeilijk te soepen maar toch). Heb dat er af gesneden op het belangrijkste deel van de foto op het bureaublad kunnen plaatsen.JT schreef op 11 november 2004 @ 20:10:
Misschien ligt het aan mij, maar het lijken wel soepjes ?
Als het handig is, zal ik de originelen even opzoeken...
Nee, de achtergrond wordt hierbij onderbelicht terwijl het onderwerp gewoon belicht wordt met de flitser. Ik weet niet of hier speciaal een naam aan vastzit.JT schreef op 11 november 2004 @ 20:10:
Misschien ligt het aan mij, maar het lijken wel soepjes ?
Een extremer voorbeeld hiervan zijn de WarChild posters die een paar weken terug op alle bushokjes hingen.
Verwijderd
zonder gekheid, die eerste ziet eruit alsof het meisje met een dikke flitser op dr neus voor een poster staat, maar dat maakt de pose van #2 wel weer moeilijk... ik zou het niet weten!
Bedankt voor de reacties tot zo ver!
Ik zal de vraag even herformuleren, want ik wel echt meer van dit.
Wil ik meer van dit soort afbeeldingen, waar zoek ik dan naar?
Ggrootte niet belangrijk, mits >1023x767.
Eventueel verkleinen om op desktop te passen kan ik wel
Ook verhouding hoogte-breedte is niet heel belangrijk: des noods knip ik er een stuk af.
In a way. Maar ik vind het vooral onwijs mooi gefotografeerd. Normaal hou ik niet zo van foto's met mensen erop. Deze foto's hebben mij van mening doen veranderen
[ Voor 31% gewijzigd door muba op 11-11-2004 21:02 ]
marteltor schreef op 11 november 2004 @ 21:19:
een flits om een silhouet tegen te gaan. In de contest van deze maand is er ook een dergelijke foto ingestuurd (van een skateboarder)

Van MaKK0
Verwijderd
ik vind het een erg mooie techniek, met die flits om silouetten tegen te gaan.. ik denk echter niet dat er een speciale naam voor is! *correct me if i'm wrong*
Ik zou zeggen, zoek meer foto's van denise richards en kijk of er meer van dit werk tussen zit.. misschien eens kijken op deviantart ofzo? daar staan ook wel een hoop "experimentele" vormen van fotografie op!
Nope, dat begrijp ik. Heb dan ook al veel gezocht maar ja, ik wist niet echt waarnaar. Zoeken naar Denise Richards heb ik uiteraard al geprobeerd maar ook dat gaf geen resultaat.Remy schreef op 11 november 2004 @ 21:07:
MUBA: hier zal je toch echt zelf naar moeten zoeken, GoT is geen hulpdienst voor gewilde wallpapers, dat snap je hopelijk zelf ookGa dus zelf verder op jacht: je komt uiteindelijk vast wel iets tegen dat in de smaak valt
Heb zelfs al gezocht met twee bekende spijkerbroekmerken als keywords, omdat ik me meen te herinneren dat een van de twee ooit ook dit soort foto's voor de reclamecampagne had (Diesel en Levi's te weten. Ff ook nog Lee en Wrangler proberen
Nouja, goed... bedankt in elk geval.
[ Voor 1% gewijzigd door muba op 11-11-2004 21:45 . Reden: Er stond "bedankt in elk geval?" met een vraagteken :? ]
Verwijderd
De techniek is simpel doch kostbaar: Neem je studioverlichting mee naar buiten, liefst op een hele zonnige dag. Veelal een lampje of 3 nodig om het goed te doen. Reflectors er bij, diffusors en je bent er klaar voor ... eitje toch
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Het is geen stijl. Die is gewoon de fotografie voor beroeps. Zo maakt een beroeps z'n foto ook dus... gewoon simpelweg flitsen om een bepaald effect te krijgen. Bij nr1 is ze ook té goed uitgelicht om met alleen zonlicht gemaakt te zijn.
Waarschijnlijk zijn deze foto's met 2nd sutter curtain-flits gefotografeerd. Maar kan ook gewoon 1e geweest zijn. Camera op manual, achtergrond goed uitlichten (of net niet goed) en dan de foto maken met flitser (wel je flitser op synchro zetten voor hoge sluitertijden)
Laats bij Tomshardware een review van een prog om zoits van te maken.
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
Verwijderd
met een krachtige flitsset en wat reflectoren heb je dit zo (zonder ps)gedaan.