Hoe heet deze stijl van fotograferen?

Pagina: 1
Acties:

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Ik heb twee foto's, en ik wil meer foto's in die stijl, maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken.

Hoe heet deze stijl dus?

Afbeeldingslocatie: http://muba.dyndns.org/cgi-bin/wallpaper/denise%20richards%201.jpg
(clickable)

Afbeeldingslocatie: http://muba.dyndns.org/cgi-bin/wallpaper/denise%20richards.jpg
(clickable)

Het meisje in kwestie is trouwens Denise Richards.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

* Sjaak_Afhaak is een n00b in fotografie, maar houdt het op modelfotografie :?

Hier staat tekst

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Er is niet echt een naam (voor zover ik weet....) voor zo'n stijl, maar dit is met een aardig pittige flitsopstelling en de zon in de achtergrond.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

JT

VETAK y0

Misschien ligt het aan mij, maar het lijken wel soepjes ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
JT schreef op 11 november 2004 @ 20:10:
Hmm. mogelijk. Maar oorspronkelijk waren ze groter. Die bovenste, met dat vliegtuig, daar zag je ook haar schaduw op de grond (ok, niet zo moeilijk te soepen maar toch). Heb dat er af gesneden op het belangrijkste deel van de foto op het bureaublad kunnen plaatsen.

Als het handig is, zal ik de originelen even opzoeken...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Enkeltje SG --> FG

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
JT schreef op 11 november 2004 @ 20:10:
Nee, de achtergrond wordt hierbij onderbelicht terwijl het onderwerp gewoon belicht wordt met de flitser. Ik weet niet of hier speciaal een naam aan vastzit.

Een extremer voorbeeld hiervan zijn de WarChild posters die een paar weken terug op alle bushokjes hingen.

Dato DUO synth voor twee

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is geen stijl, dit is gewoon een techniek om te fotograferen: natuurlijk licht op de achtergrond, kunstlicht door te flitsen op de voorgrond, heel simpel :) De bovenste ziet er een beetje gesoept uit ja, er zullen vast wat filters overheen gegaan zijn no doubt ;)

LinkedIn
Instagram

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Ik denk niet dat die eerste flink onder handen genomen is hoor. Misschien het standaard retoucheren/sharpenen. Dit is een kwestie van een goede flitser(s) en correcte plaatsing, en slim gebruik maken van paraplu's en reflectieschermen.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

1 ding is zeker, het is geil O+

zonder gekheid, die eerste ziet eruit alsof het meisje met een dikke flitser op dr neus voor een poster staat, maar dat maakt de pose van #2 wel weer moeilijk... ik zou het niet weten!

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Hmm.
Bedankt voor de reacties tot zo ver!

Ik zal de vraag even herformuleren, want ik wel echt meer van dit.

Wil ik meer van dit soort afbeeldingen, waar zoek ik dan naar?
Ggrootte niet belangrijk, mits >1023x767.
Eventueel verkleinen om op desktop te passen kan ik wel :)
Ook verhouding hoogte-breedte is niet heel belangrijk: des noods knip ik er een stuk af.
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 20:58:
1 ding is zeker, het is geil O+
In a way. Maar ik vind het vooral onwijs mooi gefotografeerd. Normaal hou ik niet zo van foto's met mensen erop. Deze foto's hebben mij van mening doen veranderen :)

[ Voor 31% gewijzigd door muba op 11-11-2004 21:02 ]

• Remy

Remy

MUBA: hier zal je toch echt zelf naar moeten zoeken, GoT is geen hulpdienst voor gewilde wallpapers, dat snap je hopelijk zelf ook ;) Ga dus zelf verder op jacht: je komt uiteindelijk vast wel iets tegen dat in de smaak valt :)

LinkedIn
Instagram

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
een flits om een silhouet tegen te gaan. In de contest van deze maand is er ook een dergelijke foto ingestuurd (van een skateboarder)

• Remy

Remy

marteltor schreef op 11 november 2004 @ 21:19:
een flits om een silhouet tegen te gaan. In de contest van deze maand is er ook een dergelijke foto ingestuurd (van een skateboarder)
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchphotozone.com/album_mod/upload/672ef30e9879d648.jpg

Van MaKK0 :) Iets ander soort fotografie, zelfde techniek: natuurlijk licht van achteren, kunstlicht van voren ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

@MUBA: idd, hoe je het ook noemt, het is wel erg mooi!

ik vind het een erg mooie techniek, met die flits om silouetten tegen te gaan.. ik denk echter niet dat er een speciale naam voor is! *correct me if i'm wrong*

Ik zou zeggen, zoek meer foto's van denise richards en kijk of er meer van dit werk tussen zit.. misschien eens kijken op deviantart ofzo? daar staan ook wel een hoop "experimentele" vormen van fotografie op!

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Remy schreef op 11 november 2004 @ 21:07:
MUBA: hier zal je toch echt zelf naar moeten zoeken, GoT is geen hulpdienst voor gewilde wallpapers, dat snap je hopelijk zelf ook ;) Ga dus zelf verder op jacht: je komt uiteindelijk vast wel iets tegen dat in de smaak valt :)
Nope, dat begrijp ik. Heb dan ook al veel gezocht maar ja, ik wist niet echt waarnaar. Zoeken naar Denise Richards heb ik uiteraard al geprobeerd maar ook dat gaf geen resultaat.

Heb zelfs al gezocht met twee bekende spijkerbroekmerken als keywords, omdat ik me meen te herinneren dat een van de twee ooit ook dit soort foto's voor de reclamecampagne had (Diesel en Levi's te weten. Ff ook nog Lee en Wrangler proberen :) )

Nouja, goed... bedankt in elk geval.

[ Voor 1% gewijzigd door muba op 11-11-2004 21:45 . Reden: Er stond "bedankt in elk geval?" met een vraagteken :? ]

Verwijderd

De stijl heeft geen naam dus je mag het verzinnen.
De techniek is simpel doch kostbaar: Neem je studioverlichting mee naar buiten, liefst op een hele zonnige dag. Veelal een lampje of 3 nodig om het goed te doen. Reflectors er bij, diffusors en je bent er klaar voor ... eitje toch ;)

• Remy

Remy

De reden dat ik denk dat het gesoept is overigens, is het verschil tussen Denise en de blauwe lucht op de achtergrond: die laatste is heel 'korrelig' (kijk maar es links en rechtsbovenin) terwijl zij heel 'gladjes' is :)

LinkedIn
Instagram

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 18:39

Zerora

Ik Henk 'm!

Je zou de stijl naar de fotograaf van de pics kunnen noemen. Heb je toch een naam voor de stijl. De fotograaf heeft immers de combinatie van de objecten en Denise Richards verzonnen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ja die eerste lijkt idd gesoept, alleen het feit dat de belichting anders is zegt volgens mij al genoeg

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

hmm Ik geloof niet dat er zo erg is gesoept. Dat er meer ruis in de lucht op de achtergrond te zien is is een verklaarbaar fenomeen omdat het een egale kleur is. In egale kleurvlakken (met name wat donkerdere kleuren) ontstaat nu eenmaal sneller wat ruis. Door studioverlichting te gebruiken op de voorgrond (in een erg fel standje) kan je de achtergrond ietwat onderbelicht maken ... weer een reden waardoor er ruis ontstaat ... achtergrond is namelijk enigzins onderbelicht om die mooie hoge contrasten erin te krijgen...Nah, Daar hoef je egg niet voor te soepen.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Vind die portretten wel prachig..
Het is geen stijl. Die is gewoon de fotografie voor beroeps. Zo maakt een beroeps z'n foto ook dus... gewoon simpelweg flitsen om een bepaald effect te krijgen. Bij nr1 is ze ook té goed uitgelicht om met alleen zonlicht gemaakt te zijn.

Waarschijnlijk zijn deze foto's met 2nd sutter curtain-flits gefotografeerd. Maar kan ook gewoon 1e geweest zijn. Camera op manual, achtergrond goed uitlichten (of net niet goed) en dan de foto maken met flitser (wel je flitser op synchro zetten voor hoge sluitertijden) ;)

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

lijkt verdacht op blue (of misschien green)-screen fotografie.
Laats bij Tomshardware een review van een prog om zoits van te maken.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

als het gesoept is hebben ze het verrekte goed gedaan. aan de linker kant zie je nog net wat licht om haar heen 'kruipen' , wat dus net als de belichting van de rest van de foto van achter komt. ook het haar hebben ze dan erg goed gedaan

met een krachtige flitsset en wat reflectoren heb je dit zo (zonder ps)gedaan.
Pagina: 1