Toon posts:

rs-232 remote protocol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe hardeschijf voor het tegelijkertijd opnemen van 4 beveiligings camera, daar zit een aparte ingang op dat ik op afstand die recorder kan bedienen, bijvoorbeeld het schakelen tussen de camera`s.
In de handleiding staat dat ik dat kan doen met het rs-232 remote protocol:
data : remote protocol using 8 bit data - 1 start bit - 1 stop bit.
daarna staan er diverse functie`s bijv om camera 1 te kiezen staat er code 0x31 en ASCII 1.

In wat voor programma moet ik dan die code`s invoeren. om de juiste functie`s te kiezen ?

Alvast bedankt

Verwijderd

TelNet / Telix / Hyperterminal of een ander serial port communicatie programma.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op google gekeken maar ik zie honderd en 1 programma`s met telnet, kan je mij misschien iets verder op weg helpen want ik ben een leek op dit gebied.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Strart > run > telnet :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik daar die code invoer van camera 1 code 0x31 dan moet het werken ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

eerst moet je met telnet verbiding maken met de hardware. Dat kan via een seriele kabel of over een netwerk.

Daarna kan je als je de juiste codes hebt, het apparaat bedienen. Is er in de handleiding (of een faq op de site van fabrikant) niets over te vinden?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 10:18:
Dus als ik daar die code invoer van camera 1 code 0x31 dan moet het werken ?
0x31 is een code voor een bepaald karakter uit de Ascii set. Die maak je door ALT+031 in te tikken, vermoed ik.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet niet hoe je met telnet een rs232 moet bedienen.

wel hoe je met Hyper terminal (file run hypertrm.exe , of ergens in je program files accesouires menu) je COM1 (of com2,) kunt aansturen

0x31 hexdecimaal = "1" in ascii, dus 1 typen (krijg je geen reactie op in hyperterm)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle codes en ik sluit hem aan op mijn com poort dat staat tenminste in de handleiding van die recorder.
Pagina: 1