[winxp] Windows wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
De topic titel is wat magertjes maar ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Het gaat om de volgende hardware.
- Packard bell (hell ondertussen) Legend 8014
- Seagate hdd

Van een kennis weer eens een computertje ter reparatie gehad, wilde niet meer opstarten na install sp2. Na de recovery console trucs e.d. uitgehaald te hebben kwam ik erachter dat er gewoon een aantal mappen op de c schijf mistten :? Daaronder vielen dus ook de Documents & Settings, Windows, Program Files. Toen heb ik dus maar van de site van Seagate de diagnostische tooltjes gedownload en uitgevoerd. Schijf bleek vol te zitten met bad sectors. Eerst maar Packard bell gebeld, natuurlijk buiten garantie de schijf (na 2 jaar loopt dat bij Packard bell uit, en aangezien de seagate schijf in een Packard bell computer was gebruikt, moest ik daar ook mijn garantie claimen). Kreeg netjes te horen dat het mogelijk was om de schijf buiten garantie om te ruilen, maar dan kwam er eerst een onderzoeksbijdrage van 94 euro.

Vervolgens zelf nieuwe Maxtor schijf gekocht. Begon vrolijk met installeren, schijf netjes herkend, werd allemaal netjes geformateerd, toen begon het gezeur. De windows setup wil na het kopieren van de bestanden een herstart doen om zo (grafisch) verder te gaan met de setup. Daar komt de setup dus nooit bij. Na de herstart komt er een mooie foutmelding dat er dll bestanden missen. De ene keer is het de hal.dll, andere keer de ntoskrnl, allemaal random lijkt het wel.

Wat ik nu allemaal geprobeerd heb:
- CD naar hdd gekopieerd en met "winnt" setup gestart. Zelfde resultaat
- Andere cd geprobeerd voor de installatie
- Andere (Western Digital) harde schijf gebruikt voor installatie.
- Nieuwe hdd (Maxtor) in mijn eigen pc gestopt en daar windows op geinstalleerd, toen weer terug geplaatst. Nu gaat de pc na het keuze menu van veilige modus direct in de herstart.

Die laatste optie was mijn laatste toevlucht, maar nu ben ik het spoor bijster, heeft iemand enig idee.

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Hall.dll bij een nieuwe schijf en een zelfs nog onvolledige installtie :s.
Dat lijkt toch op kapotte apparaten.
Mischien de voeding? Het is maar een gok.... of het moederboard misschien wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 19:38 ]

Verwijderd

ligt het niet misschien aan je XP install disk?

• eerdepeer
  • Laatst online: 28-04 22:41
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 19:57:
Idd, ik heb zelf ook met mijn altijd gebruikte win xp cd waar ik nooit problemen mee had ineens gehad dat ie niet normaal installeerde. Hij wilde soms niet eens van de cd booten of niet normaal installen. Na het lenen van een xp cd van een vriend dee mn pc het wel. Misschien ligt het aan de cdrom ofzo, gewoon ff van een vriend een andere lenen, of een andere downloaden, je hebt toch al een certificaat dus een kopie downloaden is in dit geval geen overtreding ;)

Succes.

• TheWarden
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 19:37:
Hall.dll bij een nieuwe schijf en een zelfs nog onvolledige installtie :s.
Dat lijkt toch op kapotte apparaten.
Mischien de voeding? Het is maar een gok.... of het moederboard misschien wel.
Ik zal morgen is kijken of ik nog ergens een voeding vandaan kan halen. Is idd wel de meest logische optie.
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 19:57:
Misschien niet helemaal duidelijk in de ts gezet, maar ik heb 2 Win XP NL cd's, 1 Win2k NL, 1 Win XP UK cd, en 1 Win98 NL cd gebruikt. Dus nee cd's zijn wel goed gok ik O-)

Mijn Systeem Specs

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:58
Ik heb ook eens zoiets bij de hand gehad en dat was een kapot geheugenbankje.

• TheWarden
Steelpan schreef op 11 november 2004 @ 20:10:
Ik heb ook eens zoiets bij de hand gehad en dat was een kapot geheugenbankje.
Geheugen was ook eerst mijn eerst volgende gedachte, heb het niet in de ts gezet omdat het dan wel erg lang verhaal werd, maar geheugen is getest met memtest86 voor 3,5 uur lang. Geen enkel error'tje gevonden :(

Mijn Systeem Specs

Pagina: 1