Toon posts:

Joystick wil niet meewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb het volgende probleem:
Ik wilde m`n joystick (Thrustmaster Raptor) proberen en haalde em van de schap. Ik plug em in m`n geluidskaart en herstart de computer. Ik ga naar Configuratiescherm>Spelbesturing en voeg em toe (joystick met 3 assen en 4 knoppen). Echter hij stond op Niet Verbonden.. Ik kijk bij apparaatbeheer, blijken er 2 gameports geïnstalleerd te zijn, terwijl ik er maar 1 heb, nl die op m`n geluidskaart. Bij de 2e was er ook een fout, ik citeer:

"Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen."

Kheb geprobeerd m`n onboard sound, lan uit te zetten, geen succes. Beide gameports eruit gegooid en opnieuw opgestart, wederom geen succes..

Help plz!

Kheb een Terratec Aureon Fun 5.1 kaart en een Asus A7N8X-X mobo`tje

Alvast bedankt

Verwijderd

Als je onboard sound uitgeschakeld hebt wil dat nog niet zeggen dat je daarmee ook je onboard gameport uitgeschakeld hebt.

Als je 2 gameports hebt zul je deze elk hun eigen resources moeten geven, voor de A7N8X serie kun je dat in de bios regelen.

Check je bios dus eens goed en installeer die drivers voor die Terratec kaart. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar:

Ik heb de gameport op disabled gezet, fout bleef. Daarna heb ik de gameport van 201 (Die de andere gameport dus ook gebruikt) naar 209 gezet, maar dan kan werkt de gameport van m`n geluidskaart nog niet.

Over die drivers:

Ik heb niet de Terratec drivers eropstaan, maar de C-Media drivers van de chip zelf. Dit heb ik gedaan omdat de drivers van Terratec veel vastlopers veroorzaakten en de C-Media drivers iets stabieler zijn.

Wat ik ga proberen:

Ik ga kijken of ik de gameport connecter van het mobo kan gebruiken, dan laat ik die van de geluidskaart maar hangen.
Als dit niet werkt ga ik terug naar de Terratec drivers voor m`n geluidskaart en kijk of die dan wil werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gameport op het mobo aangesloten en daarna beide gameports van het systeem verwijderd. Daarna de comp opnieuw opgestart. Hij herkende beide gameports opnieuw, en zelfs de joystick. Nadat hij de standaard drivers had geïnstalleerd wilde ik em calibreren, maar bij Spelbesturingen stond hij nog steeds op Niet Verbonden... De gameport van de geluidskaart geeft nog steeds de foutmelding dat de bronnen in gebruik zijn. Is er mss een manier om die uit te schakelen?

Edit: De joystick is trouwens een Thrustmaster Top Gun Fox 2 voor de geïntresseerden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me al gelukt!
Ik heb dmv het installatie programma van m`n geluidschip de gameport van m`n geluidskaart uitgezet en na een herstart herkende hij m`n joystick ineens weer!

Toch bedankt voor de moeite!

Edit:
Ik ben zo goed >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 21:56 ]