Ik heb eigenlijk 3 vragen 
Ik heb op het moment wat schijfruimte tekort en ik wil morgen op de HCC een nieuwe harddisk kopen van 160 GB, maar ik heb een 300 W voeding en weet niet of dat nog genoeg is.
Mijn specs:
-Asus A7V266
-AMD Thunderbird 1.33 GHZ (schijnen stroomvreters te zijn, in ieder geval een stuk meer dan de XP Athlon series?)
-256 MB DDR geheugen
-ATi Radeon 9800 SE 128 MB (vooral door mijn videokaart zit ik te twijfelen omdat die een een extra stroomkabel heeft of is dat normaal tegenwoordig met videokaarten?)
-Maxtor 40 GB 7200 RPM 2 mb cache
-DVD speler van Pioneer
-Plextor 16x10x40
-floppydrive
-toetsenbord, muis, boxen, monitor (Iiyama 17 inch), printer
Voeding: Zat inbegrepen bij Mycom Hightower, niet van al te hoge kwaliteit maar heeft het altijd gedaan (300 W)
Mijn 2de vraag is hoeveel een onderdeel in het algemeen vreet?
Een processor gebruikt hoeveel watt bedoel ik dan en hoe geldt dat voor alle andere onderdelen?
Mijn 3de vraag is of alle harddisks ongeveer evenveel stroom verbruiken?
(Maxtor, Seagate, Hitachi, etc.)
Alvast bedankt
Ik heb op het moment wat schijfruimte tekort en ik wil morgen op de HCC een nieuwe harddisk kopen van 160 GB, maar ik heb een 300 W voeding en weet niet of dat nog genoeg is.
Mijn specs:
-Asus A7V266
-AMD Thunderbird 1.33 GHZ (schijnen stroomvreters te zijn, in ieder geval een stuk meer dan de XP Athlon series?)
-256 MB DDR geheugen
-ATi Radeon 9800 SE 128 MB (vooral door mijn videokaart zit ik te twijfelen omdat die een een extra stroomkabel heeft of is dat normaal tegenwoordig met videokaarten?)
-Maxtor 40 GB 7200 RPM 2 mb cache
-DVD speler van Pioneer
-Plextor 16x10x40
-floppydrive
-toetsenbord, muis, boxen, monitor (Iiyama 17 inch), printer
Voeding: Zat inbegrepen bij Mycom Hightower, niet van al te hoge kwaliteit maar heeft het altijd gedaan (300 W)
Mijn 2de vraag is hoeveel een onderdeel in het algemeen vreet?
Een processor gebruikt hoeveel watt bedoel ik dan en hoe geldt dat voor alle andere onderdelen?
Mijn 3de vraag is of alle harddisks ongeveer evenveel stroom verbruiken?
(Maxtor, Seagate, Hitachi, etc.)
Alvast bedankt