[WIN2K&WINXP] Wachtwoord voor andere pc

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 23:57
Ik heb een netwerkje met 2 computer met een router. allemaal leuk, ik kan zonder enige problemen van mijn PC met windows 2k PRO in de andere pc met winxp.

Echter, als ik dus via de win xp pc in mijn pc met win 2k pro wil kijken moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord geven van de win 2k pro pc.

Best wel irritant, omdat hij het wachtwoord en de gebruikersnaam niet onthoud, elke keer moet ik dus mijn gebruikers + wachtwoord van de win 2k pro pc intypen om in die pc te komen.

Kan dit niet wat makkelijker?

Hoi

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Kan heel makkelijk, gewoon met rechts op je gesharede folder klikken en de rechten goed zetten :)

(Everyone - Full Control bijvoorbeeld)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

roelieboelie schreef op 11 november 2004 @ 18:42:
Echter, als ik dus via de win xp pc in mijn pc met win 2k pro wil kijken moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord geven van de win 2k pro pc.

Best wel irritant, omdat hij het wachtwoord en de gebruikersnaam niet onthoud, elke keer moet ik dus mijn gebruikers + wachtwoord van de win 2k pro pc intypen om in die pc te komen.

Kan dit niet wat makkelijker?
Je kan je Network password functionaliteit daarvoor gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/networkpasswords.jpg

Dan cache je de logongegevens op je XP bak, zodra je naar je win2k share gaat worden die logongegevens gebruikt.
real-doc schreef op 11 november 2004 @ 20:52:
Kan heel makkelijk, gewoon met rechts op je gesharede folder klikken en de rechten goed zetten :)

(Everyone - Full Control bijvoorbeeld)
Ja leuk.

En jij denkt dat dat hetzelfde is als een logon?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

nee, dat is het niet, maar wat je dan doet is rechten geven op de betreffende share...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je nog steeds authenticatie nodig om als gebruikert met bepaalde rechten daarbij te kunnen (of juist niet) ;) .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device