Toon posts:

DVD Writer wordt niet correct herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DVD Writer: toshiba sd-r6372 met de nieuwste firmware vanop toshiba.com

heb een nieuwe laptop en daar zat die dvd-rw standaard bij
windows xp met service pack 2 is ondertussen installed

als ik een lege cd of dvd in die writer steek, dan veranderd de status ervan gewoon naar cd-rom of dvd-rom reader, en kan ik dus niets writen

het enige waar windows geen drivers voor installed heeft is:
SM Bus Controller

maakt dit iets uit? zou in hemelsnaam niet weten waar ik daar drivers voor zou moeten vinden

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste nero geïnstalled, hij wil nu wel writen maar op't einde krijg ik telkens een error en is het write process failed

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 22:26 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Koop eens een goede kwaliteit DVD-RW. Als het daar niet mee lukt dan is er misschien iets mis met je nieuwe drive. Dat gebeurt ook wel eens. :)

Standaard worden DVD-writers altijd als CDrom/DVDrom herkent. Op de een of andere manier kan windows niet zien dat ie ermee kan schrijven.

Als er drivers zijn, dan heeft de fabrikant van je notebook ze uiteraard op hun website staan. Als het een nieuwe notebook is, dan kan je ook de telefonische helpdesk proberen. Emails sturen leverde bij mijn eigenlijk weinig respons op.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 03:20:
Koop eens een goede kwaliteit DVD-RW. Als het daar niet mee lukt dan is er misschien iets mis met je nieuwe drive. Dat gebeurt ook wel eens. :)

Standaard worden DVD-writers altijd als CDrom/DVDrom herkent. Op de een of andere manier kan windows niet zien dat ie ermee kan schrijven.

Als er drivers zijn, dan heeft de fabrikant van je notebook ze uiteraard op hun website staan. Als het een nieuwe notebook is, dan kan je ook de telefonische helpdesk proberen. Emails sturen leverde bij mijn eigenlijk weinig respons op.
Dat is net het nadeel, alle drivers behalve diegene van de dvd-writer staan op de support website van packard bell. Morgen ga ik ermee terug naar de winkel waar ie vandaan komt, moeten zij het maar oplossen.. ik had tenslotte geen enkele cd met drivers mee gekregen. Enkel een XP Home en Office XP licentie |:(