waar zijn er in Nederland geluidskaarten te koop met de VIA Envy24HT chipset. Bijvoordbeeld de Chaintech AV-710. Deze kaart kost bij Newedge.com 24 dollar = 18 euro's maar vraagt 50 euro verzendkosten. Andere kaarten met deze chipset zoals terratec en M-audio bedoel ik niet. Deze zijn te duur omdat ik de extra mogelijkheden niet ga gebruiken.
Welke mogelijkheden wil je dan wel gebruiken?
Let wel dat de Envy 24HT chip geen DAC's bevat, en dat de kaarten dus losse dac's hebben. Bij de goedkope kaarten kun je er dus wel bijna vanuit gaan dat je goedkope/slechtere DAC's hebt. De vraag is of je dat wel leuk vind...
Zo duur is zo'n Aureon 5.1 sky kaart nu ook weer niet...
Daarnaast is het niet de bedoeling dat je de zelfde vraag in twee verschillende topics steld ( Nieuwe Discussie Soundcard's )
Let wel dat de Envy 24HT chip geen DAC's bevat, en dat de kaarten dus losse dac's hebben. Bij de goedkope kaarten kun je er dus wel bijna vanuit gaan dat je goedkope/slechtere DAC's hebt. De vraag is of je dat wel leuk vind...
Zo duur is zo'n Aureon 5.1 sky kaart nu ook weer niet...
Daarnaast is het niet de bedoeling dat je de zelfde vraag in twee verschillende topics steld ( Nieuwe Discussie Soundcard's )
[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 11-11-2004 17:57 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Het enige wat belangrijk is voor mij, is dat de digi uitgang niet upsampeld en bit exact uitstuurd. tevens moet het ASIO ondersteunen. De kwaliteit van de dacs is niet belangrijk omdat ik ze niet gebruik. btw op die chaintechkaart zitten de zelfde dacs als op de AudioTrak Prodigy 7.1 van 150 euro. Al met al is die Chaintech een super interessante kaart (helamaal voor het geld). Ik kan em in Nederland nergens vinden !!deepspace schreef op 11 november 2004 @ 17:52:
Welke mogelijkheden wil je dan wel gebruiken?
[/TOPIC] )
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 18:09 ]
als het alleen op de digitale uitgang gaat, dan maken de dac's idd niets uit.
Check eens ff hier:
http://www.alsa-project.o...dex.php?vendor=All#matrix
Staan heel wat kaarten met chipsets genoemd. Misschien vind je wel een ander merk met de envy die je wel kunt krijgen voor een leuk prijsje.
Check eens ff hier:
http://www.alsa-project.o...dex.php?vendor=All#matrix
Staan heel wat kaarten met chipsets genoemd. Misschien vind je wel een ander merk met de envy die je wel kunt krijgen voor een leuk prijsje.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?