Toon posts:

het best amd 64 moederbord voor overclockers?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De hcc-dagen staan weer voor de deur.
En ik wou voor mijn amd 64 platform een makkelijk overclock baar moederbord hebben ik heb nu een K8v deluxe van asus met een VIA chip , ik had gehoort dat deze chip niet goed te overclocken valt van een zogenaamde pci/agp -lock (of die er dan wel op zit of niet weet ik niet). Mijn oog valt hier bij op het 'geforce nF3 250Gb' chipset die niet stop bij een overclock @ +/- 230 fsb. De volgende moederborden scheenen door Google werk hiervoor goed te zijn.

- DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID)
- Chaintech VNF3-250, nForce3 250 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
- MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Met me k8v-deluxe draai ik nu Raid functie en een externe schijf op Firewire.

Ps: ik heb nu dane-elec pc3200 400mhz als ik em ga overclocken maakt dit dan uit moet ik dan geen beter geheugen hebben ? zo niet maakt het kwa preformance uit als ik een ander setje heb . Ik wil namelijk het optimale eruit halen.

Ik weet dat ik veel werk heb kunnen googlen maar al die reviews word je gestort van ik hoop dat ik antwoord kan krijgen van iemand die er ervaring mee heeft.
Alvast bedankt luitjes :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 17:26:
De hcc-dagen staan weer voor de deur.
En ik wou voor mijn amd 64 platform een makkelijk overclock baar moederbord hebben ik heb nu een K8v deluxe van asus met een VIA chip , ik had gehoort dat deze chip niet goed te overclocken valt van een zogenaamde pci/agp -lock (of die er dan wel op zit of niet weet ik niet). Mijn oog valt hier bij op het 'geforce nF3 250Gb' chipset die niet stop bij een overclock @ +/- 230 fsb. De volgende moederborden scheenen door Google werk hiervoor goed te zijn.

- DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID)
- Chaintech VNF3-250, nForce3 250 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
- MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Met me k8v-deluxe draai ik nu Raid functie en een externe schijf op Firewire.

Ps: ik heb nu dane-elec pc3200 400mhz als ik em ga overclocken maakt dit dan uit moet ik dan geen beter geheugen hebben ? zo niet maakt het kwa preformance uit als ik een ander setje heb . Ik wil namelijk het optimale eruit halen.

Ik weet dat ik veel werk heb kunnen googlen maar al die reviews word je gestort van ik hoop dat ik antwoord kan krijgen van iemand die er ervaring mee heeft.
Alvast bedankt luitjes :*)
Als je optimaal zegt, dan moet je natuurlijk geen Dane-Elec hebben, meer zoiets als G-Skill, of Corsais (de PRO serie)...

Want ik betwijfel of Dane-Elec goed (of uberhaupt) te klokken is.

Over die moederborden kan ik je niet veel vertellen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me En een warm welkom op GoT *

Het is vervelend dat je gestoord bent geworden door die reviews, maar het is toch echt de enige manier om iets op te steken voor nu en/of in de toekomst.

Spit eens eens in Die-Hard Overclocking & Cooling waar veel informatie en resultaten te vinden zijn.

Zélf een keus maken is iets wat Tweakers altijd doen en niet aan anderen over laten.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik nu gewoon dane-elec heb en als ik ga overclocken dat het niet uit maakte voor de overclock (dat hij gewoon zijn wekr nog doet ) verder wil ik is een ander setje kopen alleen als je een beetje 1gig setje koop waar pro of xl etc. 8er staat dat het al gauw 300 of meer pleuro's is en dat vind ik overdreven.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je Dane-Elec is niet gemaakt om te oc'en zie de eerste post onder je topicstart. Als je je FSB in sync met je mem wilt laten lopen (en dat wil je ;) ), dan moet je mem dus ook sneller kunnen dan de 400 MHz die het nu doet en of ie dat kan is nog maar de vraag...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
@elmo
Ik snap je reactie maar ik d8 dat iemand miss wist wel moederbord daar beter voor is ik heb al veel reviews gelezen en al een paar conclusies getrokken waarschijnlijk ga ik voor de DFI maar als iemand daar een slechte ervaring etc mee heeft dan kan ik het op die manier opvatten

En bedankt voor je verwelkoming ik lees de reacties en forums al heel lang maar nooit echt mee gedaan met de posts ik hoop dat ik van wat nut kan zijn ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 17:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie dus de post van Guardian Angel :)

Hier heb je enkele interessante DOC topics:
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 7[/rml]
[rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 6[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.