[Win XP] Kunnen deze mappen worden verwijderd?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb 2 enorme mappen in mijn windows directory staan:

- ServicPackFiles (501 mb)
- SoftwareDistribution (571 mb)

In SoftwareDistribution zit een map "Download" die 567 mb is. Heb ik deze mappen nodig of kunnen ze worden verwijderd?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

1. Dit is volgens mij om als je niet tevreden bent met de SP die je op je bak hebt gezet dat je nog terug kan naar je oude SP. Dit komt imho door de optie "archiveren" aan te zetten bij een SP install.
2. http://www.google.nl/sear...delete&btnG=Google+Search 2e link.

Dus.. .was niet al te moeilijk en zeker te vinden he ;)

edit: over punt 1 had ik gelijk.. is ook terug te vinden bij die link die ik bij punt 2 van mij gaf:
6. Do NOT delete "C:\Windows\ServicePackFiles".
That file may be needed if you have problems later and sometimes for hardware installations.
Some who really need the space burn this file to CD, but if space is that important a larger or second hard drive is the better fix.

[ Voor 41% gewijzigd door DeMoN op 11-11-2004 17:09 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Veel is dat toch niet 1 gb? maarja,

Wat je kan doen is:

Een systeem herstelpunt maken / en/of backup
Dan de mappen verwijderen --> wil dit niet dan zijn het systeemmappen/gebruikte mappen

wil dit wel, dan ben je er van af... :)
Maar kan je toch aanraden om eerst na te gaan of het geen belangrijk progje van je kan zijn en/of ff scanne op spyware

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:11
Dit zijn temporarly files, deze kan je verwijderen zonder dat het problemen op moet leveren.

Mocht je het zeker willen weten dan kan je eventueel een backup maken van de mappen voor je ze verwijderd. Dan kan je deze terug plaatsen indien dit toch problemen mocht geven :)

Succes.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ServicePack files kan je verwijderen als je echt om de ruimte verlegen zit.... wel is het misschien als je dan eens een keer windowscomponenten wilt wijzigen nodig om de cd of service pack files bij de hand te hebben. Ideaal is een XPSP2 image natuurlijk :)

softwaredistribution ben ik echter niet zo zeker van... Bij mij is deze wel een stukje kleiner. Slechts 68 MB. Zie dat er logfiles en wat .ini en .inf bestanden van Windows Update en anderen worden weggeschreven, en wat files waarin de OEM leverancier wat info in kwijt kan. Wellicht kan iemand anders iets meer vertellen over die map :)

offtopic:
Something like spuit elf enzo :+

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 11-11-2004 17:12 . Reden: w031 \o/ ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb softwaredistribution/download verwijderd. Servicepack laat ik dan voor de zekerheid maar staan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Paters,

Op GoT vinden we het heel belangrijk dat je in je topic opneemt wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Dat kan ik niet terugvinden in jouw topic - sterker nog, ik kan helemaal geen inzet in jouw topic terug vinden :)

Ik ga dit topic dan ook sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.