Toon posts:

[Compaq] Nieuwe HDD aansluiten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal!

Ik heb hier thuis een servertje staan (Compaq Professional Workstation 5100; PII 266mhz, 64mb, CD-rom speler en 2x 2,1GB SCSI).

Vanmiddag begon ik met volle moed met het aansluiten van een grotere harddisk (Western Digital 60gb IDE) maar het wilde maar niet lukken. Ik heb gewoon de IDE schijf aangesloten op een normale IDE-aansluiting (zoals de CD-rom speler ook heeft) maar bij het opstarten kwam m'n compaq met '1780 - Disk 0 Failure'. Daarna herkende ie wel de SCSI harddisks. Vervolgens ging ie iets vertellen over m'n nieuwe HD (die volgens hem ongeveer 8000mb moest zijn) en kon ik F1 (Save Changes) of F2 (Ignore Changes) doen. Bij de eerste optie kwam ie terug met de melding 'No fixed disks' en ging ie vervolgens opnieuw opstarten. Een kleinere harddisk, van 6gb werkte ook niet.

Waarom wil mijn compaq nou niet overweg met een andere harddisk? Ik heb de SCSI's laten zitten, een extra HD hapt ie niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

De Soldaat.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Bij compaq is het noodzakelijk om de jumper op Cable Select te zetten.
Master/Slave dus niet gebruiken!
Verder heb ik nog geen problemen hiermee gezien.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
ronny schreef op 11 november 2004 @ 17:06:
Bij compaq is het noodzakelijk om de jumper op Cable Select te zetten.
Master/Slave dus niet gebruiken!
Verder heb ik nog geen problemen hiermee gezien.
Klopt helemaal en als je in de bios wil komen meestal F10.

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 11:12
Zou het niet kunnen dat je BIOS het niet aankan, zo'n grote HD? Omdat je een melding krijgt dat ie een HD van 8GB herkent denk ik dat je bios niet meer dan 8,4GB ofzo kan verwerken. (Schijnt vaker voor te komen bij oudere computers) Ik weet niet hoe het moet, maar het is wellicht een idee om je BIOS te updaten?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, bij Compaq/HP is alleen een oude BIOS beschikbaar uit 1998:

http://h18007.www1.hp.com...tion/us/revision/287.html

Ik weet niet of die grotere schijven dan 8 GB aan kan.

In mijn eigen Compaq Deskpro EP 6350 zit een BIOS van 1999 en die ondersteund tot 120 GB, dus misschien werkt het wel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.