[win2k] swapfile prioriteit instellen?

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
hey,

is het mogelijk in te stellen dat windows eerst het geheugen gebruikt en daarna de swap file?

Verders heb ik al gevonden dat het onmogelijk is in win2k je de swapfile uit kan zetten en de swapfile installen op 100MB werkt ook niet altijd goed (krijg melding dat de swapfile te klein is en windows 'em zelf vergroot :| )
ook niet in de zin om zogenaamde "ram cleaners/optimizers" te gebruiken

sys:
win2k pro /sp4
P4 3.6
asus p5AD2 p
3gb ddr2/4300 :X

Verwijderd

lol, windows werkt alleen uit memory, alleen als je mem volloopt dan ga je je swap gebruiken. als active apps die geswapt zijn weer een bewerking moeten uitvoeren wordt het weer in het memory geladen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 16:58:
lol, windows werkt alleen uit memory, alleen als je mem volloopt of ga je je swap gebruiken. als active apps die geswapt zijn weer een bewerking moeten uitvoeren wordt het weer in het memory geladen.
denk dat je ongelijk hebt. Hij heeft 3 GB intern geheugen. Daar past een installatie windows 2k makkelijk in.

maar prio geen id. Ik ben het iig nooit tegen gekomen

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom zou je dat willen? Laat windows maar lekker iets uit het geheugen swappen, dan kan het vrijgekomen geheugen weer als schijf-cache gebruikt worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 17:00:
[...]

denk dat je ongelijk hebt. Hij heeft 3 GB intern geheugen. Daar past een installatie windows 2k makkelijk in.

maar prio geen id. Ik ben het iig nooit tegen gekomen
wat heeft een installatiegrootte van win2k te maken met memory?

find.exe is 20 k maar laat'em eens los op een 100mb txt file :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:26
Deze discussie is wel vaker gevoerd geloof ik. Meestal kwam het erop neer dat het niet zoveel uitmaakte. Ik heb 'm zelf ook wel eens helemaal uitgezet, maar dat brengt alleen maar een hoop ellende met zch mee in de vorm dat een aantal programma's niet lekekr draaiden.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op 11 november 2004 @ 17:08:
Deze discussie is wel vaker gevoerd geloof ik. Meestal kwam het erop neer dat het niet zoveel uitmaakte. Ik heb 'm zelf ook wel eens helemaal uitgezet, maar dat brengt alleen maar een hoop ellende met zch mee in de vorm dat een aantal programma's niet lekekr draaiden.
helemaal uitzetten kan niet... windows maakt er gewoon 1 aan op de systemroot.

ik hou nog steeds 2x mem (min en max) aan met een max van 2 GB . als je 4 GB mem hebt en je 2 GB page file loopt vol, dan heb je toch een ander probleem :)

Verwijderd

Misschien een ram-schijf aanmaken en daar je swapfile opzetten?Of je dat kan in win2k en hoe weet ik niet maar is wel het proberen waard denk ik. Kon in iig wel in DOS :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon je swapfile op 2MB instellen, da's geloof ik het minumum. Aangezien dat zo vol zit, zal Windows alles vanuit Ram doen, en de swapfile niet gebruiken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 11 november 2004 @ 17:17:
Gewoon je swapfile op 2MB instellen, da's geloof ik het minumum. Aangezien dat zo vol zit, zal Windows alles vanuit Ram doen, en de swapfile niet gebruiken.
Als je de beste performance wilt voor je systeem, moet je zorgen dat je pagefile niet vergroot hoeft te worden, maar te klein is zeker ook geen goede perf. optie.
en wie ligt er tegenwoordig nog wakker van 2gb (of 2x geheugen) schijfruimte?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 17:20:
[...]

en wie ligt er tegenwoordig nog wakker van 2gb (of 2x geheugen) schijfruimte?
ik, oa met laden van games/programma, wil zo min mogelijk dat die swapfile gebruikt wordt, ik daar heb ik het geheugen nu voor :)

en intestellen op 2~100MB werkt wel maar niet lekker. Heb vaak genoeg de melding hehad dat de swapfile te klein is en windows 'em zelf vergroot!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:26
Voor sommige dingen is het gewoon nodig. Probeer Visual Studio maar eens te installeren zonder swapfile.. Is mij nog niet gelukt in ieder geval.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1