Toon posts:

[2K] image van ene op andere PC gezet, hoe drivers resetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een image gemaakt van een systeem en vervolgens op een ander systeem met een andere configuratie gezet.
Nu start win2k niet meer op. Dwz: bij het laden van windows krijg ik een blue screen. Nogal logisch hoor ik je zeggen, want de IDE controller drivers zijn verschillend. Dus deze kan win2k niet laden.

Nou schijnt er iets te zijn waardoor je je drivers kunt resetten/aanpassen.
Iets van Multi scsi driver ofzo? Weet iemand hier iets van?

Alvast bedankt,

Jelle

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je kan ook een windows 2000 cd erin stoppen daarvan starten en in setup windows herstellen, opnieuw starten en dan het laatste servicepack eroverheen, werkt als een trein ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat niet werken. Bij een reparatie past ie de stuurprogramma's niet aan. Dus de IDE schijf wordt nog steeds niet herkent en dus start windows dan nóg niet op. Ik moet een tooltje hebben waarmee je buiten windows om stuurprogramma's kan "resetten" zodat windows deze weer opnieuw detecteerd.

Toch bedankt voor de reactie. ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen hardware-probleem :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operating Systems + titelverduidelijking

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

probeer F7 tijdens boot. (ipv F8 ) deze optie zorgt dat de HAL opnieuw geladen wordt(reset)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Met sysprep kun je doen wat jij wil, alleen het is wel wat een gedonder om die drivers toe te voegen

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:54:
Nee dat gaat niet werken. Bij een reparatie past ie de stuurprogramma's niet aan. Dus de IDE schijf wordt nog steeds niet herkent en dus start windows dan nóg niet op. Ik moet een tooltje hebben waarmee je buiten windows om stuurprogramma's kan "resetten" zodat windows deze weer opnieuw detecteerd.

Toch bedankt voor de reactie. ;)
Buiten Windows om gaat je bijna niet lukken. Het makkelijkste is het om Windows van te voren aan te passen voor gebruik op andere ide-controllers, dus voordat je de image maakt. Een simpele manier is om de huidige geinstalleerde ide-controller in apparaatbeheer via stuurprogramma bijwerken (zelf kiezen) te veranderen naar Standaard Dual Channel PCI IDE controller. Met deze driver start Windows namelijk van bijna elke ide-controller op, en zal daarna alsnog de juiste driver voor de nieuwe controller installeren. Een tweede methode is m.b.v. sysprep uit de deploy tools, informatie hierover is te vinden in de meegeleverde help files.
Pagina: 1