[Intel GMA900] Sommige Fullscreen 3D-apps doen PC herstarten

Pagina: 1
Acties:

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-08 15:44
Hallo,

Ik bouwde mezelf onlangs een nieuw systeem op basis van een i915G-moederbordje (zie specs hieronder), en alles verliep goed, tot ik RTCW - ET installeerde en probeerde draaien. Het spel start, maar na een seconde herstart de PC. Hetzelfde gebeurt bij de demo van Hidden & Dangerous 2. Zelfs bij de DX9-testen van dxDiag.exe wordt er gereboot. De demo van Quake 3 Arena en 3dMark2001 werken dan weer wel feilloos ...

Ik installeerde de meest recente drivers van de site van Intel, en het is een SP2-Windows installatie, dus daar zit ook DX9.0c in, de meest recente op dit moment. Verder schakelde ik de optie om automatisch te herstarten na een crahs uit, om eventueel een BSOD te zien, maar dit heeft geen effect. M'n processortemps zijn perfect ok (47° bij maximale belasting; 'case' is 30° ongeveer) en het systeem is perfect stabiel (ettelijke uren CPU burnin achter de rug, en 200 passes memtest86.

Google leverde voor dit probleem geen resultaten op. Op de site van Intel vond ik wel wat info, nl. deze pagina: http://www.intel.com/supp...raphicsfam+compatibility& , maar daar staan de twee spellen die ik probeerde niet vermeld. Bovendien staat er nergens tussen de incompatibiliteiten niets vermeld van herstarten ...

Alleszins een erg lastig probleem, en ik hoop dat jullie hier iets meer over weten.

Alvast bedankt voor de moeite,

Fietsventje

Config:
Asus P5GDC-V Deluxe
Intel PIV 530
2x 256 MB Corsair Valueselect PC3200
Seagate 7200.7 160 GB SATA
Nec 3500 DVD+/-RW
Antec Sonata

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsventje op 11-11-2004 16:43 ]

Verwijderd

Wat voor een videokaart zit erin? deze veroorzaken vaak conflicten
Probeer alles up-2-date te houden

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 17:12 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Je integrated video zit in de Northbridge; check de temperatuur/koeling daarvan eens.

• Fietsventje
Ik gebruik de ingebouwde grafische chip van de i915g, geen apparte kaart.

En quake3 werkt perfect, evenals 3DMark2001, dus ik denk niet dat het aan de temps van de northbridge zal liggen ...

Groeten,

Fietsventje

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsventje op 11-11-2004 17:18 ]

• Fietsventje
Ik heb nog wat verder getest, misschien dat bij sommige mensen wel 'n belletje doet rinkelen ...

Ik heb, na een suggestie van de tech-support van Asus (zalig toch, na minder dan 24u ne reply! :) ), mijn geheugen wa trager doen lopen, nl. op 166 MHz ipv 200 MHz, maar dat bracht (zoals ik vermoedde) geen verbetering.

Ik heb ook 3DMark2003 gedownload en geïnstalleerd, en daar dus van 't zelfste: Van zodra hij zou moeten overschakelen naar fullscreen 3D-modus, herstart mijn computer. Ik heb zelfs in het F8-opstartmenu van windows eens gekozen voor 'Disable automatic reboot on system failure' geprobeerd, maar ik krijg nog steeds geen BSOD ...

Dit wordt 'n RMA, vrees ik ...

Tenzij er hier nog suggestie's zijn?

Groeten,
Fietsventje
PS: Weet er iemand hoe je DirectX9 herinstalleert op WinXP Pro SP2 (SP2 op CD gestreamd)?

Verwijderd

Hier een geval met problemen met grafische aplicaties. Ook hetzelfde moederbord. 2x160 sata in raid 0, met een x600rx radeon pci express grafische kaart.

Probleem hier is dat hij bij prince of persia (bij de kaart meegeleverd) na een aantal sec spelen een zwart scherm geeft.

Met de onboard vga heb ik hier geen last van.

Ook WinXP met SP2... zou dit een probleem zijn van SP2, van de driver van de videokaart, van de kaart zelf of door het moederbord (misschien driver pci express). :?

• Fietsventje
Even mijn verhaal aanvullen (trouwens 'tof' om weten dat ik nie de enige met miserie ben):

Gisteren naar m'n computerwinkel geweest, alwaar ik 'n nieuw moederbord in m'n computer stak. Daar ter plekke dxdiag getest, en dat werkte, dus ikke tevreden terug naar huis. Om ook daar zonder problemen RTCW: ET te kunnen starten en spelen, evenals de demo van 3dMark2003. Wel nog problemen met Hidden and Dangerous 2, en ook de Benches van 3dMark2003 zorgen voor problemen (bij 't switchen van de eerste bench naar de tweede reboot em). Nu ja, geen ramp, ik kan toch al meer ...

... dacht ik. Toen 'k 's avonds ne keer online RTCW: ET wou spelen (en dus niet in m'n eentje ronddolen in m'n eigen server), ging dat niet meer ... Reboot van zodra het spel gestart wordt. :'( Nu heb ik deze morgen de config-files van RTCW gedelete, en 't spel startte weer wel op. 'k Heb zelfs ff op een server gezeten als spectator, maar na 'n minuutje crashte het spel (geen reboot) en daarop volgende pogingen om het te starten liepen gegarandeerd op 'n reboot uit ... Na 'n warme reboot opnieuw proberen met gedelete config-files levert evenmin iets op ...

Wat ik nu ga doen is systematisch proberen of 'n koude reboot ergens 'n oplossing kan leveren, maar ergens vrees ik ervoor ...

Tenzij hier nog 'n oplossing naar boven komt?

Merci!
Fietsventje

Verwijderd

Fietsventje schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:31:
Even mijn verhaal aanvullen (trouwens 'tof' om weten dat ik nie de enige met miserie ben):

Gisteren naar m'n computerwinkel geweest, alwaar ik 'n nieuw moederbord in m'n computer stak. Daar ter plekke dxdiag getest, en dat werkte, dus ikke tevreden terug naar huis. Om ook daar zonder problemen RTCW: ET te kunnen starten en spelen, evenals de demo van 3dMark2003. Wel nog problemen met Hidden and Dangerous 2, en ook de Benches van 3dMark2003 zorgen voor problemen (bij 't switchen van de eerste bench naar de tweede reboot em). Nu ja, geen ramp, ik kan toch al meer ...

... dacht ik. Toen 'k 's avonds ne keer online RTCW: ET wou spelen (en dus niet in m'n eentje ronddolen in m'n eigen server), ging dat niet meer ... Reboot van zodra het spel gestart wordt. :'( Nu heb ik deze morgen de config-files van RTCW gedelete, en 't spel startte weer wel op. 'k Heb zelfs ff op een server gezeten als spectator, maar na 'n minuutje crashte het spel (geen reboot) en daarop volgende pogingen om het te starten liepen gegarandeerd op 'n reboot uit ... Na 'n warme reboot opnieuw proberen met gedelete config-files levert evenmin iets op ...

Wat ik nu ga doen is systematisch proberen of 'n koude reboot ergens 'n oplossing kan leveren, maar ergens vrees ik ervoor ...

Tenzij hier nog 'n oplossing naar boven komt?

Merci!
Fietsventje
Gebruik je de onboard videokaart of een pci express kaart?

• Fietsventje
Onboard, dus iets anders dan uw probleem, maar 't lijkt er toch op ... ;)

Je moet je optrekken aan de kleine dingen, eh!

Maar ik geloof da'k ergens iets las ivm drivers en Prince of Persia ...

Wacht even ...

Voilà: ftp://aiedownload.intel.com/df-support/8006/ENG/relnotes.htm
Prince of Persia 2* game demo shows blur when sword swings
en ook:
BSOD when using 3rd party video graphic card with intel 915G Express Chipset Family graphics driver
Groeten,
Fietsventje

[ Voor 56% gewijzigd door Fietsventje op 14-11-2004 15:31 ]

Verwijderd

Fietsventje schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:27:
Onboard, dus iets anders dan uw probleem, maar 't lijkt er toch op ... ;)

Je moet je optrekken aan de kleine dingen, eh!

Maar ik geloof da'k ergens iets las ivm drivers en Prince of Persia ...

Wacht even ...

Voilà: ftp://aiedownload.intel.com/df-support/8006/ENG/relnotes.htm

[...]

en ook:

[...]

Groeten,
Fietsventje
Dus die driver moet problemen met een pci express kaart verhelpen begrijp ik? :?

• Fietsventje
't Is 't proberen waard, toch? Of was dat ironie, en is dat niet gelukt?

Laat ons iets weten!

Verwijderd

Fietsventje schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:29:

Laat ons iets weten!
Het is voor een klant van me en die zal me zijn videokaart terug geven omdat hij dan het minste gekloot heeft.

Echter na die tip van jou heb ik die link eens goed doorgelezen en kan dit best een oplossing zijn. Hij heeft nu namelijk ook voordat hij windows in komt een BSOD (blue screen of death).

:(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 08:09 ]

Verwijderd

Fietsventje schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:29:

Laat ons iets weten!
De videokaart doet helemaal niks meer... dus de kaart is dood... OF de pci-e is rot.. laten we maar niet hopen op dat laatste ... |:(

Verwijderd

zet herstarten bij een conflict uit en lees het log bestand?... anders weet ik het ook niet.

Als temperatuur goed is én de temperatuur klopt + de juist drivers geinstalleerd?....

Lees het logje .

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:36:
zet herstarten bij een conflict uit en lees het log bestand?... anders weet ik het ook niet.

Als temperatuur goed is én de temperatuur klopt + de juist drivers geinstalleerd?....

Lees het logje .
Ja logbestand uitlezen nog niet gedaan.. maar eerst is de vga terug naar de fabrikant...
Hopen dat deze kapot is..

Log onder beheer bedoel je waarschijnlijk?
Pagina: 1