Irritante beveiligingswaarschuwing IE bij ActiveX

Pagina: 1
Acties:

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49
Sinds ik een tijd geleden m'n leuke speeltje, een Alienware laptop gebruik erger ik me er al aan, en vandaag is dan ook de spreekwoordelijke druppel in het emmertje gekomen. Ik erger me helemaal kapot als ik een simpel flash file'tje (Embedded of niet) wil 'afspelen' in m'n Internet Explorer (Bijvoorbeeld wanneer ik wil testen of iets wel of niet klopt). Wat ik te zien krijg is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img28.exs.cx/img28/6303/Untitled-163.gif

Is er een manier om dit gruwelijke ding te omzeilen als ik een lokaal (Flash/HTML met javascript/whatever-) bestand (Dus nog geen eens intranet/internet) te omzeilen?

Alvast bedankt! O+

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 14:00
Volgens mij is dit die SP2 firewall. Van Xp en die kan je natuurlijk uitzetten.

Verwijderd

dennismaus schreef op 11 november 2004 @ 16:25:
Volgens mij is dit die SP2 firewall. Van Xp en die kan je natuurlijk uitzetten.
Nou volgens mij is het niet de firewall maar wel sp2. De firewall uitzetten maakt denk ik niks uit.
Ik zie het menu'tje hierboven, er wordt daar toch gevraagd als je op allow klikt of je het voortaan altijd toe wilt staan?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 16:28 ]

• Jermaine
Euh, het is lokaal, welke firewall zou er dan nodig zijn? Het gaat om de instellingen van dat damn IE (Verders wel een fijne browser, maar dit is gewoon irritant)...

• Jermaine
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 16:26:
[...]
Ik zie het menu'tje hierboven, er wordt daar toch gevraagd als je op allow klikt of je het voortaan altijd toe wilt staan?
Euh, nee? ;(

Verwijderd

Jermaine schreef op 11 november 2004 @ 16:59:
Euh, het is lokaal, welke firewall zou er dan nodig zijn? Het gaat om de instellingen van dat damn IE (Verders wel een fijne browser, maar dit is gewoon irritant)...
Ik zou zeggen, kijk eens bij help. Wellicht kun je daar iets vinden.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

dat is de popup blokkering van sp2.
zie in ie > extra > popupblokkering

Verder zou je in je internetinstellingen gewoon kunnen kiezen om automatisch activex besturingselementen te laten toestaan.
Nadeel is dan wel dat je risico loopt met gewoon surfen (behalve als je firefox of iets dergelijks gebruikt)

edit:

ik heb hier laatst ook een topic om geopend.
Ik heb als startpagina een eigen pagina die lokaal wordt geladen en die activex bevat.
Natuurlijk krijg ik ook steeds dezelfde melding, en het lokaal toestaan van de pagina is ook niet mogelijk 8)7 .
Helemaal uitzetten is voor mij ook geen optie vanwege het surfen met ie. Voor de rest is t trouwens een super popupstopper, alleen jammer van dat ene puntje :/

[ Voor 45% gewijzigd door Pendaco op 11-11-2004 21:53 ]

Pagina: 1