Toon posts:

[XP] Acer travelmate 240 recovery - partitie indeling*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig de travelmate 240 laptop van mn vriendin opnieuw te installeren met behulp van de recovery CD's, dan zou er XP home op moeten komen.

Hiervoor heeft er een installatie opgestaat die ik er zelf op heb gezet met XP professional.

Nu probeer ik alle partities weg te gooien (2 stuks, + een 8mb stukkie die windows altijd zelf laat staan)

Nu kan ik niet de recovery terug zetten, omdat de acer software zegt dat er niet genoeg ruimte is. Dus heb ik geboot vanaf een xp cdtje om alle partities weg te gooien, zodat de recovery cd's deze zelf weer aanmaken. Nu heb ik echter een raar probleem:

De laptop heeft een schijfje van 30 gb. Nu staat er echter 3x:

Unpartitioned space 8mb
Unpartitioned space 13994 mb
Unpartitioned space 14614 mb.

Normaal gesproken staat die 8mb altijd aan t eind, en als er geen partities zijn word de unpartitoned space altijd normaal gesproken 30 gb, zodat je zelf partities aan kan maken...

Alleen nu dus niet

wie helpt me uit de brand?

Verwijderd

ALs je die partities weggooit moet je dr natuurlijk wel weer 1 aanmaken. Fdisk lukt het ook wel mee ( win 98 bootdisk ) . Nu kan je er natuurlijk niksopzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 16:05:
ALs je die partities weggooit moet je dr natuurlijk wel weer 1 aanmaken. Fdisk lukt het ook wel mee ( win 98 bootdisk ) . Nu kan je er natuurlijk niksopzetten.
geprobeerd.. hij wil er niet meer 1 grote partitie van maken :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor recovery cd heb je? Deze zou deze partitie automatisch aan moeten maken.... Wat zegt de documentatie van de laptop hierover?

Denk dat recoveren vanuit een zelf geïnstalleerd exemplaar misschien wel het probleem veroorzaakt... De bootdisk zoals bbnorma adviseert lijkt mij ook een goede mogelijkheid :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 16:07:
[...]

geprobeerd.. hij wil er niet meer 1 grote partitie van maken :(
nee omdat dos niet meer ondersteund als 2 gig ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens met de fdisk methode de schijnf helemaal leeg te gooien?

Dan met de XP cd nieuwe partities maken? Of meteen met de Recovery proberen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, probeer hier aub ook zelf op te letten voortaan? :)
Pagina: 1