[outlook] html-mail 'transparant' converteren naar template

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik gebruik m'n eigen HTML/CSS skills en een PHP class om HTML-email te genereren. Die mail stuur ik dan vanuit PHP naar m'n eigen Outlook, en daar sla ik de mail op als Outlook Item Template (.oft), omdat m'n klant de mail graag als Outlook Template wil hebben.

Wat is nu het probleem? Als ik de mail opsla als .oft, besluit MSHTML.DLL de broncode eens stevig onder handen te nemen en er een soort van jaren '90 HTML broddelwerk van te maken. Zelfs dat gaat de eerste keer nog goed, maar als ik dan de .oft nogmaals bewerk en opsla (eigenlijk slechts om m'n eigen naam uit het To: veld te verwijderen, wel zo netjes voor de klant) dan is het template niet meer wat het zou moeten zijn. Vreemd genoeg zie ik dat zelf niet in Outlook 2002, maar Outlook XP maakt er dan ineens een potje van.

Dus ik vraag me af of er manieren te zijn om HTML-mail te converteren naar .oft zonder dat MSHTML.DLL de mail parsed en er z'n eigen puinhoop van genereert.

Als ik het bericht opsla als .msg, blijft MSHTML er wel netjes af overigens, maar daar heb ik weinig aan...