[Win98] DNS werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hier Demon internet in router toepassing. Dus ik prop een PC in mijn switch krijg ipadres en DNS adres en surfen maar.

Nu heb ik dus en Win98 Notebook. Die prop ik erin en krijg netjes een ipadres. Kan ook netjes naar een IPadres pingen maar de DNS werkt dus niet.

Nou heb ik al Demon (mijn ISP) gebeld en die geven geen support meer op Win98 en XS4all(ISP van vriend) die geeft ook geen Support meer op Win98. Dus ik heb hier op GoT lekker lopen zoeken maar krijg overal te lezen "DNS instellingen van ISP gebruiken". Ja daar heb ik weinig aan.

Want het IPadres van een DNS server kan ik wel invullen maar in WIN98 moet ik ook nog altijd een Hostname en een Domein invullen.

Weet iemand misschien deze instellingen? Want ik kan niet eens ff Windowsupdaten of NAV updaten. :(

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Is het IP-adres een intern adres of eentje rechtstreeks van Demon?
En de DNS-server die je krijgt?
Kan je met die win98 PC surfen naar http://66.102.11.99 ?

• Xavier
  • Niet online
nope krijg meteen een keiharde 404

Het is een intern adres. het modem staat in routermode en deelt netjes via DHCP de adressen intern uit.

het is een P3 500MHz met iets van 80mb intern geheugen alleen geen CD-rom drive.
Zou het een goede zijn om hier maar meteen Win2000 op te zetten??

[ Voor 35% gewijzigd door Xavier op 11-11-2004 15:47 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je had op google moeten uitkomen. Geef eens aan wat de resultaten van winipcfg zijn. (file -> run -> winipcfg)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xavier
  • Niet online
Hostname mrwizard.demon.nl
DNS: 194.159.73.136 (DNS van Demon)
Node type: Broadcast
Netbiosresolution uses DNS staat aan

IP: 10.0.0.24
sub: 255.0.0.0.
Gateway: 10.0.0.1
DHCP server: 10.0.0.1

WINS staat niks.

• WimB
Kan je pingen naar 10.0.0.1 ?
Kan je pingen naar 194.159.73.136 ?
Kan je pingen naar 66.102.11.99 ?

• Xavier
  • Niet online
ja
ja
ja

Verwijderd

Staat er in je browser misschien een proxy ingesteld?

Probeer eens op naam te pingen?

• Xavier
  • Niet online
als ik op naam ping krijg ik een unknown host.

Proxy staat niet ingevuld

• WimB
Het is toch Windows 98 hé?

Zoja, herinstalleer je winsock eens met dit programma: http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/winsock2fix.html

(opslaan op harde schijf van die PC en dan runnen maar, hij vraagt mogelijk om de Windows CD)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Xavier schreef op donderdag 11 november 2004 @ 15:53:
Hostname mrwizard.demon.nl
DNS: 194.159.73.136 (DNS van Demon)
Node type: Broadcast
Netbiosresolution uses DNS staat aan

IP: 10.0.0.24
sub: 255.0.0.0.
Gateway: 10.0.0.1
DHCP server: 10.0.0.1

WINS staat niks.
NodeType moet naar hybrid of mixed. Broadcast betekend dat een pc enkel een broadcast uit gaat voeren om een host- of dns-name te resolven naar een ip-adres. Je name-servers worden nu niet gebruikt.

Hybrid betekend dat eerst een Name-server en als deze geen response geeft, dan wordt alsnog een broadcast gebruikt. Mixed mode gebruikt eerst broadcast en vervolgens name-servers. Via registry settings is dit om te zetten. Overigens hoort een OS default naar hybrid te "springen" indien een name-server opgegeven is. Praktijk is echter dat dit soms niet gebeurt...

[ Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 13-11-2004 11:26 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Xavier
  • Niet online
Omdat ik niet op het netwerk kon komen heb ik de HDD eruit gehaald en in een andere pc gestopt met een converter. Daar op Virus gescanned......
Was niet zo een mooi uitzicht. Zo een beetje alle belangrijke bestanden waren onherstelbaar beschadigd. Daarom deed die PC dus ook zo raar. Vanmiddag gaat de format eroverheen.
Pagina: 1