stemmen via sms

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 116033

Topicstarter
Heeft iemand wel eens een site / software gezien waarmee je gratis een poll kan houden via sms? Ik heb al wel een aantal betaaldiensten gezien, maar dat is wat te duur voor een eenmalig evenement.
We willen namelijk op de universiteit een college geven waar alle aanwezige studenten hun mening kunnen geven over topics.
Helemaal ideaal zou zijn als het resultaat direct online ergens te zien is of bijv direct als xls beschikbaar is.

Topicstarter
het stemmen zelf hoeft overigens niet gratis te zijn, als de software maar gratis is :)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik weet niet wat je programeer-vaardigheden zijn, maar een poll is zo gemaakt met PHP en MySQL. en SMS-jes uitlezen uit een mobieltje (via een datakabel bijvoorbeeld) is ook niet echt ingewikkeld. Dit kan via eenvoudige AT-commando's.

De opzet is dan dat je een programma de smsjes laat uitlezen, en het antwoord van de stem (A, B, of C ofzo) laat opslaan in de MySQL-database. Vervolgens nog even een grafiekje van maken met PHP en klaar ben je.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

hoe krijg je smsjes real time in een database dan ?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
Stephane schreef op 11 november 2004 @ 16:23:
hoe krijg je smsjes real time in een database dan ?
Je laat een applicatie checken hoeveel smsjes in het geheugen van je mobieltje staan. Is dat groter dan nul, dan haal je dat aantal smsjes op uit je mobiel en gooit ze in de database.

En zoals eerder gezegd: dat soort info ophalen doe je eenvoudig via AT-commando's.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien kan je wat met Mobilemoney.biz, de micropayments daar, en wat PHP en MySQL kennis....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgens mij heeft HotSMS ook wel een aantal MO-sms oplossingen...

http://www.hotsmscorp.com/nl/

Het probleem waar je met een mobieltje aan je seriële poort tegenaan gaat lopen is dat je netwerk maar een beperkt aantal smsjes per minuut doorstuurt. Als er dan dus te veel mensen smsen zou het tijden duren voordat alle stemmen 'geteld' zijn.

De MO oplossingen die ik ken roepen per smsje bijvoorbeeld een URL op een website aan. Hier zou je dan met wat simpel programmeerwerk een stemmenteller van kunnen maken.

Anoniem: 18023

Anoniem: 116033 schreef op 11 november 2004 @ 15:33:
Heeft iemand wel eens een site / software gezien waarmee je gratis een poll kan houden via sms? Ik heb al wel een aantal betaaldiensten gezien, maar dat is wat te duur voor een eenmalig evenement.
We willen namelijk op de universiteit een college geven waar alle aanwezige studenten hun mening kunnen geven over topics.
Helemaal ideaal zou zijn als het resultaat direct online ergens te zien is of bijv direct als xls beschikbaar is.
Hier maken we geen gebruik van sms, maar met een systeem met stemkastjes. Daar hangen een stuk of 100 van die kastjes aan, en via een programma, krijg je keurig het aantal en de percentages van het aantal stemmen te zien in welke vorm je ook wil.

Geen idee of die dingen te huur zijn, maar bij kleinere aantallen personen, wellicht intressanter dan een sms-applicatie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat stemkastjes systeem is er bij ons ook. Helaas kost dat ook geld....en het heeft nou niet echt een groot high tech gehalte.

Programmeerwerk is niet echt de bedoeling, het gaat om een eenmalig evenement en ik ben gewoon benieuwd of er een website is waar je naartoe kan sms-en, een forum oid. waarmee je direct de uitslag zichtbaar kan maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 116033 op 12-11-2004 09:23 ]

Pagina: 1