Arctic: VGA silencer rev 3 of ATI VGA Silencer 1

Pagina: 1
Acties:

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-01 19:22
Wie heeft er een sugestie voor mijn keuze probleem :? . Welke moet ik kopen de VGA Silencer rev 3 of ATI VGA Silencer 1. Welke heeft betere prestaties?? Want ik wil mijn 9800 pro naar XT flashen en nog verder pushen....

[ Voor 5% gewijzigd door Pikkemans op 11-11-2004 15:08 ]

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Het verschil tussen de twee zit 'em enkel in de vorm van de heatsink die contact maakt met de GPU. De ene past dus wel op je videokaart en de andere niet. Voor de 9800Pro maakt het niet uit of je de 1 of 3 gebruikt. De 9800XT heeft zijn eigen versie van de VGA Silencer. Kijk anders hier voor een overzicht welke versie op welke kaart past.

[ Voor 47% gewijzigd door Lorn op 11-11-2004 15:15 . Reden: Link opgezocht ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

De VGA silencer nemen ;) Die koelt volgens mij evengoed als de ATI silencer, is goedkoper en je hebt meer ruimte voor RAM sinks :)

[ Voor 164% gewijzigd door DaWaN op 11-11-2004 16:05 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Pikkemans
Danku.. ik ga denk ik toch voor de VGA Silencer Rev. 3:D.. Die ziet er ook gewoon bruut uit en het prijsje is heel erg fijn:D

Verwijderd

De ati sil. 1 koelt beter dan den 3hoor

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 13:14:
De ati sil. 1 koelt beter dan den 3hoor
Enige onderbouwing voor dat argument?

* Admiral Freebee is gewoon nieuwsgierig naar het "waarom" :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
De bodemplaat van de ATI Silencer is van koper. Van de vga silencer niet.

Verder denk ik dat er weinig verschil is tussen beide koelers.

• Pikkemans
Zelf denk ik dat het prestatie verschil zeer minimaal is. Een kameraad van mij heeft de ATI silencer 1 en als ik nou ff de VGA silencer rev3 haal ga ik eens ff kijken wie er verder kan overklocken zonder artifects:D.. ik heb er ook nog 2 80mm fans boven hangen dus dat komt wel goed..

Verwijderd

Bij de vga silencer zit er wel nog een schakelaar om hem z8er of harder te doen draaien, de ati silencer niet.

• Pikkemans
dat klopt maar dat kan ik wel regelen met mijn Fanbus controller bij de ATI silenver :*) en dat zit ook nog aan de voorkant.... en bij de VGA silencer zit het aan de achterkant van de kast..

Verwijderd

Dan zou ik zeker voor de ati silencer gaan, deze serie is met koper en dat is beter.
En de ati silencer is ook nieuwer, kan je lekker mee gaan stoefen :P

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 23:11

Mojo

The Power Within

De VGA silencer echter heeft een veel groter koelblok dan de ATi Silencer... Ook wel een puntje :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

(nevermind)

[ Voor 95% gewijzigd door Kama op 14-11-2004 00:21 ]

drs. Kama

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 23:49
Lorn schreef op donderdag 11 november 2004 @ 15:13:
Het verschil tussen de twee zit 'em enkel in de vorm van de heatsink die contact maakt met de GPU. De ene past dus wel op je videokaart en de andere niet. Voor de 9800Pro maakt het niet uit of je de 1 of 3 gebruikt. De 9800XT heeft zijn eigen versie van de VGA Silencer. Kijk anders hier voor een overzicht welke versie op welke kaart past.
Ik heb net dus mijn ATi Silencer 3 binnen gekregen, maar die past niet op mijn 9800 Pro (Gigabyte)... ik kom zeg maar overal 'n klein beetje tekort kwa ruimte voor die pinnetjes door de gaatjes te krijgen.. (Nee, met een beetje wrikken ook niet, het past echt niet :( )

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

De_Bastaard schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:00:
[...]

Ik heb net dus mijn ATi Silencer 3 binnen gekregen, maar die past niet op mijn 9800 Pro (Gigabyte)... ik kom zeg maar overal 'n klein beetje tekort kwa ruimte voor die pinnetjes door de gaatjes te krijgen.. (Nee, met een beetje wrikken ook niet, het past echt niet :( )
Da's zwaar klote... kan je 'em nog ruilen bij de winkel waar je 'em hebt gekocht?

• De_Bastaard
Geen idee, ik zal eens mailen naar die winkel :(

had 'em via t.net pricewatch gekocht ... goedkoopste die 'em aanbood...

Verwijderd

quote:
Lorn schreef op donderdag 11 november 2004 @ 15:13:

Hij bedoelt waarschijnlijk dat op de 9800 pro het niet uitmaakt ofdat je de vga silencer 3 neemt of de Ati silencer Je mag deze namen niet door elkaar slaan.

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 20:21

Defiance

Stubborn Bastard

De ATi X Silencer series koelen beter dan de VGA series, Koper en fan is beter, koelperformance is beter met minder geluid.
Dit is getest door 2 personen met 9800 Pro, 1 tje was Sapphire de ander Hercules (JA IK WEET HET! Hercules krijgt betere chips dus hogere overclock etc, moet niet ZOVEEL uitmaken) De temp verschil was ook maar 2 a 3 graden, maar een heel stuk stiller.

Met de 9800 Pro enzo kun je de snelheid van je fan regelen met ATiTool, dus is het niet nodig

Van Gigabyte Moet je de "Arctic ATi 1 Silencer" hebben, NIET de "Arctic VGA Silencer Rev. 3".
Daarom past de Arctic ATi 3 Silencer niet op je kaartje, is een andere PCB bouw, de ATi 3 is meer bedoeld voor XT kaartjes en 256MB Pro's die op XT PCBtjes zijn gebouwd.

Ik raad je zeker aan om een ATi Silencer te nemen, en zorg dat wel ff dat je wat heatsinkjes voor de ram hebt op de 9800, is altijd mooi aangeraden.

• De_Bastaard
Mja even wachten op reply van die winkel, anders zet ik hem wel op V&A..

Dan nog even kijken welke ik koop, of ATi Silencer 1, of een VGA Silencer...
Denk gewoon die VGA Silencer, 'k ga em toch niet echt ver overklokken (Alleen even flashen naar XT)...
Damn, * De_Bastaard vrij ge-irriteerd nu :(

27 euro :'(
Pagina: 1