[IBM Aptiva 2137] Reset Cmos?

Pagina: 1
Acties:

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 14:14
Dag mensen,

Ik zit hier met een oud beestje, namelijk een IBM Aptiva 2137, waar ik de bios van wil resetten.. ik kan alleen niet meer in de bios komen.

Nu heb ik de stroom eraf gehaalt, en het batterijtje eruit gevisd, maar ik zat te zoeken op de IBM site, of er ook een reset Cmos-jumper op het moederbord zit...

Ik kan deze NERGENS vinden. In de manual staat dat je de bios kan 'resetten' door in de bios te gaan, en daar 'set to factory defaults' te selecteren...
Maarja, ik kan momenteel niet in de bios komen.

Ik kan natuurlijk wachten totdat de stroom helemaal uit de bios chip is verdwenen, maar hoeland duurt zoiets? En er zit redelijk haast achter....

Weten jullie of er een manier is om de Bios van deze mobo hardware-matig te resetten?

Dank :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan natuurlijk wachten totdat de stroom helemaal uit de bios chip is verdwenen, maar hoeland duurt zoiets? En er zit redelijk haast achter....
1 klein minuutje wachten volstaat :)
Weten jullie of er een manier is om de Bios van deze mobo hardware-matig te resetten?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Moederbord » BIOS, zie de ATX-reset :)

[ Voor 83% gewijzigd door BalusC op 11-11-2004 15:02 ]

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 14:14
BalusC schreef op 11 november 2004 @ 15:02:
1 klein minuutje wachten volstaat :)
nou, ff testen dan....

maaruh, toch vreemd dat je em niet kan ressetten met het verzetten van een jumper...?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-