[XP] foute herkenning optische drives

Pagina: 1
Acties:

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik heb hier een AMD 1100 systeem staan met daarin:
- 60 gig HDD
- DVD drive
- CD-R(W) drive

Nu is het zo dat als je kijkt bij 'deze computer' windows de dvd drive herkent als cd-drive en de cd-r(w) drive soms als cd-rom speler en soms als cd-r(w) drive.

Beide drives spelen in ieder geval geen cd's af als de cd er onder windows wordt ingedaan. Als je boot met de cd er al in dat is deze (af en toe) wel vanuit windows te benaderen.

Ik heb de HDD op primary master staan, maar met de andere drives heb ik verder alle mogelijke primary/secondary en master/slave combinaties geprobeerd. De BIOS heeft overigens geen problemen bij het (auto-)detecten van de drives en bij apparaatbeheer staan geen vreemde zaken.

Ook heb ik de beide drives in een ander systeem getest en heb ik het systeem getest met andere IDE-kabels.

Hardwarematig zou dus eigenlijk alleen nog de IDE controller (dus het moederbord) stuk kunnen zijn. Daar ga ik in principe niet vanuit aangezien de drives het ook niet doen als ze aan dezelfde port hangen als de HDD, die het wel goed doet.

Het moet dus een software matig probleem zijn. Ik ben van plan om de harde schijf vandaag nog te formateren en windows er opnieuw op te zetten. Tenzij er nog iemand een idee heeft....

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
kick

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.